Bilsport-MC, nedsatt ersättning vid uteförvaring.

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Tjo!

En enkel fråga som jag inte törs ringa Bilsport-Mc och fråga om :rodnar

Kommer pga flytt vara tvungen att ha min hoj utomhus så småningom, och i villkoren (24+ försäkring) står det klart och tydligt att ersättningen kommer att nedsättas om man får hojen stulen och den inte varit förvarad i låst utrymme på hemorten nattetid..

Har någon här råkat ut för detta och isåfall hur mycket mindre i ersättning får man?

.............
Nu i skrivande stund hittade sambon uppgifter på 25% nedsättning om man inte uppfyllde kraven... vilket känns väldigt mycket, fortfarande intresserad av om någon råkat ut för detta och bekräfta.

Tja, står det så så är det nog så.

Blir hojen stulen och du inte kan uppvisa ett tomt och uppbrutet garage så får du mindre ersättning, precis som sig bör.

uteliv

Tjo!

Kommer pga flytt vara tvungen att ha min hoj utomhus så småningom, och i villkoren (24+ försäkring) står det klart och tydligt att ersättningen kommer att nedsättas om man får hojen stulen och den inte varit förvarad i låst utrymme på hemorten nattetid..

Har någon här råkat ut för detta och isåfall hur mycket mindre i ersättning får man?

.............
Nu i skrivande stund hittade sambon uppgifter på 25% nedsättning om man inte uppfyllde kraven... vilket känns väldigt mycket, fortfarande intresserad av om någon råkat ut för detta och bekräfta.

:tummenupp Ring o ställ en ärlig fråga,beskriv situationen.Du behöver ju inte tala om VEM du är!Å andra sidan,har du ingen hygglig kompis?:pannkyss
holm44

Tjo!

.............

Köp en mc bur som e godkänd så kan de stå i den, :rolleyes: o kolla me salu ansvar dom kan ha bra pris på försäkring :tummenupp

//Robin

Får väl hoppas att ingen vill stjäla en gammal triumph :D

alternativet är att teckna en 2k dyrare försäkring med en 3dubbel++ dyrare självrisk på vagnsskadan. (från 3k till 10k)

Kalkylerar kallt att det är större chans att jag kvaddar hojen än att jag får den stulen :rolleyes:
Statistiken för mig talar för det iaf...

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...