Bilsport MC, försäkrar de fler modeller än de som står på sidan?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Man kan ju räkna ut vad försäkringen skall kosta via internet på Bilsport mc's hemsida. Tänkte kolla försäkring på en GSXR 1100 men den hojen förkommer inte i modellistan... så jag undrar. Kan man enbart försäkra hojar som finns med i deras modellista?

De försäkrar inte sporthojar vilket jag förstått, tar inte min där heller.

Dom trafikförsäkrar endast klass7 hojar. Med vissa undantag... som tex blackbirden sist jag frågade.

Beroende på vad det är för årsmodell på din 1100 o hur orginal den är så har dom en classikerförsäkring som är billig som kanske funkar.

De är lustiga där...det gick utmärkt att försäkra Monster RS, men inte en 999s..det är ju samma motor. De försäkrar inte 1098:a men jag tecknade precis försäkring för en Streetfighter S...samma motor...men så är det.

Ring dem. Min stod inte heller med i listan, GSXR 750 1988, jag tog en classicförs, 1644:- hel/helår

Vart lite kul när jag ringde LF och villle ha en offert och dom endast erbjöd mig trafik á24000 men rekommenderade mig att ringa deras sammarbetspartner bilsport istället för dom själva ville inte ha kl.7hojar.

Henrik

Blev nästan utskälld av telefonisten där när jag ringde och bad om offert på min gamla ZZR. 24 000 för trafikdelen. Kommentaren "Du kör ihjäl dig dirECKt" hängde i luften.

Låter som Länsförsäkringar.
Jag hann säga mitt födelseår och sen att det var tung-mc, varpå hon säger att "Vi kan nog inte hjälpa dig skall du se...".

Blev nästan utskälld av telefonisten där när jag ringde och bad om offert på min gamla ZZR. 24 000 för trafikdelen. Kommentaren "Du kör ihjäl dig dirECKt" hängde i luften.
Vilken ZZR ? Dom tar iaf 1100'an och 1200'an.

De är lustiga där...det gick utmärkt att försäkra Monster RS, men inte en 999s..det är ju samma motor. De försäkrar inte 1098:a men jag tecknade precis försäkring för en Streetfighter S...samma motor...men så är det.
Jo visste e de lite knepigt. Samma sak gäller för mig, Tuono e ok men inte en RSV - samma hoj med lite mer plast.

Men deras hårda gränsdragning mellan sporthojar och annat tycks funka trots allt.
Dom tjänar bra med pengar och ger förbaskat bra service.
Tidigare i år fick jag ett brev från dom som fick mig att tappa hakan.
"Vi har sänkt din premie, höjt ersättningen för extrautrustning och det är helt ok att köra på bana".:va

Dom e lite skumma men faktisk riktigt bra att ha å göra med - jag klagar iaf inte..:)

Last edited:
Inget försäkringsbolag kan neka dig att teckna en trafikförsäkring. Däremot har dom rätt att sätta priset som dom vill... vilket dom utnyttjar när det gäller sporthojar, dom försöker få dig att låta bli.

Vill du prompt ha en trafikförsäkring för en GSXR 1100 hos Bilsport-MC så kan du alltså få det - men jag kan garantera att du inte gillar priset dom ger dig, du kan faktiskt strunta i att ringa. :näsblod

Last edited:

Det var samma för mig. Triumph Speed Four (som de gärna försäkrar) är fanimej nästan på skruven samma hoj som min TT600 fast utan kåpor och min hoj ville de inte försäkra. Kåpor är farliga! :D Eller deras kommentar var egentligen snarare att de som väljer motorcyklar med kåpor är farliga! :huvet

Det var samma för mig. Triumph Speed Four (som de gärna försäkrar) är fanimej nästan på skruven samma hoj som min TT600 fast utan kåpor och min hoj ville de inte försäkra. Kåpor är farliga! :D Eller deras kommentar var egentligen snarare att de som väljer motorcyklar med kåpor är farliga! :huvet

Sen kostar ju kåpor fläsk för bolagen när hojarna ramlar omkull:gnissla

Billigare o laga en kåplös hoj vid lättare omkullkörningar, tappningar av mc när ett nytt orginalkåpset kostar från typ 25.000 o upp.

Ring dem. Min stod inte heller med i listan, GSXR 750 1988, jag tog en classicförs, 1644:- hel/helår

Deras klassikerförsäkring är riktigt prisvärd. 1644 kr/år för mig också, så det verkar inte som om de gör så stor skillnad på hoj bara den har blivit 20 år gammal.

/ Martin

Har mest goda erfarenheter av dem, jättebra service och grymma premier. Men iår har de höjt självrisken på offroadförsäkringen från 5000kr till 10000kr, detta på vagnskadedelen alltså. Lite synd.

Bilsport och mc är nästan bara bra för folk som kör äldre hojar, deras classicförsäkring är ju väldigt förmånlig för folk med hojar som är mer än 20 år gamla men i övrigt tycker jag inte att deras försäkringsutbud är något att hurra över...

Inte bara classikerförsäkringen är bra hos dom, även 40+ är grym. Lite positivt ska vi gamlingar ha för vårt åldershandicap, plus att vi inte behöver skämmas för att köra billiga gubbhojar som BMW.

Bilsport och mc är nästan bara bra för folk som kör äldre hojar, deras classicförsäkring är ju väldigt förmånlig för folk med hojar som är mer än 20 år gamla men i övrigt tycker jag inte att deras försäkringsutbud är något att hurra över...

HYM 08
Streetfigher S 10
Monster RS 07 (tidigare).

Dessutom jäkligt bra rabatt (40%) tror jag på den billigare hojen (i mitt fall HYM´en) om man har fler hojar hos de och det har jag. Premierna är sjukt bra jämför med vad andra bolag tar och trots brist på flexibilitete i kåpfrågan försäkrar de feta high end modeller...som t ex Monster RS och Streetfighter S till vettiga priser. INGEN kunde matcha priset för HYM, Monster RS med 999s motor för att inte tala om Streetfighter S. Jag tycker att de har jävligt bra utbud för oss som kör rätt bra hojar med mycket extras och bling...Försäkra två rätt dyra hojar kostar mig 1200 kr i månaden. Det ÄR fan bra ...och humana självrisker och för en liten slant extra utr som t ex Termi system för 25 papp. Inte en käft skulle försäkra en Streetfighter S (eller Monster RS med superbike spis) PLUS en Hypermotard S för 1200 i mån hel / hel.

Inte en käft skulle försäkra en Streetfighter S (eller Monster RS med superbike spis) PLUS en Hypermotard S för 1200 i mån hel / hel.

Du måste vara gammal :hihi

Neee, skoja... lite smått otroligt faktiskt jag skulle hamna på 700 i månaden (halvförsäkring) för en ny Ducati streetfighter. Det skulle det lätt vara värt, kanske ska skippa å plugga och börja jobba så jag kan skaffa en jag me :tungan

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...