Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag vettefan hur det kommer sluta. Antingen så blir det bra eller så inte
Blir nog bra att i vinstintresse hitta så många fel som möjligt...
Också genomtänkt att varje besiktning skall gå med vinst när det är lag på att besiktiga fordon, blir nog billigare...
Vissa saker mår inte bra av att privatiseras
Vissa saker skall inte skötas med vinstintresse i åtanke helt enkelt.
Nog snarare så att dom stationer som hittar å klagar på allt får det ganska tufft, dvs inga kunder, dvs inga inkomster, dvs konkurs. Det handlar ju om nöjda kunder för att få ett bolag att gå runt, det i kombination med ett statligt kontrollorgan tror jag kan göra underverk för oss "konsumenter".Blir nog bra att i vinstintresse hitta så många fel som möjligt...
Också genomtänkt att varje besiktning skall gå med vinst när det är lag på att besiktiga fordon, blir nog billigare...
Vissa saker mår inte bra av att privatiseras
samma argument som sossar har kring privatiserad vård... samtidigt som privatiserade sjukhus visar på nöjdare patienter, personal som tivs bättre på jobbet och en klart effektivare organisation.
Jag tror definitivt mer på privatiserad bilprovning men med ett statligt kontrollorgan.
Jo, alla pensionärer på privata äldreboenden har det bättre, sköts mer och duttidutt.
Inget är svart eller vitt. Men privatisering är bra när de giriga inte driver det. Dock är många som driver sjukvård privat just giriga...
/ Jens
samma argument som sossar har kring privatiserad vård... samtidigt som privatiserade sjukhus visar på nöjdare patienter, personal som tivs bättre på jobbet och en klart effektivare organisation.
Jag tror definitivt mer på privatiserad bilprovning men med ett statligt kontrollorgan.
Jo men sjukhusen tjänar inte pengar på att schabbla och få en patient som besöker dem igen....
Jag tror den stora nackdelen blir för de som bor i glesbyggd där det helt enkelt inte blir lönsamt att driva bilbesiktning. Idag subventionerar ju storstadsbesiktningarna med 90% beläggning stationerna på mindre orter där underlaget är sämre....
Det är ju ingen tillfällighet att privatläkartätheten är störst på östermalm i Sthlm och lägst i glesbygden. Ändå måste någon erbjuda vård även till glesbygdsbor. Där har vi det största problemet med dagens svenska modell. Staten säljer ut russinen i kakan och står sedan med svartepetter på hand och får betala dyrt för att erbjuda service till dem där kapitalet inte tycker det är lönt....
I Finland tror jag priset för en bes. är 800sek vi betalar idag 340Klart att det kommer att bli sämre för oss konsumenter. När man kan tjäna mer pengar på att ge folk ombesiktning så är det klart att de kommer att jaga varenda möjlighet att göra så. I finland gick priserna upp med 70% efter privatiseringen, men jag vet iofs inte från vilken nivå. Där kanske man hade jättelåga priser som subventionerades innan privatiseringen...
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |