Bilpriser i Danmark

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Håller på o letar efter en andrabil och har hittat några stycken till bra pris, men de finns i Danmark (Helsingörstrakten vilket förklarar att man även annonserar på svenska sidor) och är således även reggade där.
Snål som man är så tänkte jag att det verkar som att priserna var lägre där, så jag letade upp några Danska bilsidor.
Döm om min förvåning när det visade sig att bilarna stog högre i pris där än här.
Är det möjligen så att dom kan göra någon sorts avdrag om dom exporterar bilarna (typ får tillbaka accisen eller liknande), eller är det mest troligt något skumt.
Bilarna var dock inte så snorbilliga att det lyste bedrägeri om det, serviceböcker o en mängd kvitton från servicar fanns med!

Kan inte svara på din fråga, men "har hört" att dansksålda bilar kan vara sämre utrustade. Anledningen skulle vara att man väga upp för den höga skatten och på så sätt kunna hålla ett rimligare pris.

Kan vara värt att kolla när du jämför liknande bilar i de båda länderna.

Grejen var just att dessa exemplar var bättre utrustade än vad man kunde hitta i Sverige för motsvarande priser, skinn, klima, sportstolar, stora motorn osv!

Om jag inte misstar mig så får de tillbaka en hel del pengar i danmark om de skrotar eller exporterar bilarna. Det är nog därför bilarna blir så himla billiga i Sverige ..

Jag tror att bilarna är billigare, till och med billigast i Europa. Men skatten de betalar är tokhög. Men den betalar ju inte du så.

Som sagt så har Danmark ganska saftiga avgifter på bilar, således pressas priserna hos handlarna ganska mycket därav de låga exportpriserna.

105,00 % af værdien op til kr. 76400 og 180,00 % af værdien herover

Som sagt så har Danmark ganska saftiga avgifter på bilar, således pressas priserna hos handlarna ganska mycket därav de låga exportpriserna.

105,00 % af værdien op til kr. 76400 og 180,00 % af værdien herover

Jo att dom har enormt höga avgifter på ny bilar vet jag, frågan är om dom får tillbaks en del av det när dom sedan exporterar bilen efter 5 år

Vad jag vet så kan det i vissa fall bli en hyfsad affär att köpa ny bil i Danmark, eftersom man då som sagt betalar svensk skatt för den. Köper man den begagnad kan man inte dra skatt vilket medför att begpriserna är högre i Danmark.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026