Billigt tryckeri i Sthlm? - Trycka flyers

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är på jakt efter ett tryckeri som kan trycka upp något tusentals flyers med hygglig kvalité utan att det behöver bli så våldsamt dyrt. Är det någon som har något tips på billiga tryckerier i Sthlmsområdet som inte tar ut allt för höga startavgifter....

Har för avsikt att trycka något enstaka tusental flyers. Att skriva ut själv blir för omständigt och dyrt. Att skicka ut offertförfrågningar och ringa runt känns som ett väldigt stort projekt med tanke på hur mycket samlad kunskap som finns här.

Alltså, ca 1000-2000 enkla a4, blankt papper, fyrfärg, PDF-orginal....

Några tips? Några prisuppskattningar?

http://www.tryckarna.nu/

anlitade ett tryckeri i norra delen av landet för några år sedan men kan inte för mitt liv komma på vad de hette.. kan kika när jag kommer hem.. någonting på a, å eller ä var det.. väldigt duktiga med bra priser hursomhelst!

Ett tips kan vara att kika på tryckerier i skolor. Har ett tryckeri, delvis drivet av elever i ett av husen här på LTH. Bra och billigt sägs det (dock inte använt mig av det själv).

Kolla gärna upp dem, vore kalas!

Vet du på ett ungefär vad du betalade och vilken upplaga du hade?
jag printade inte flyers utan.. ja vad heter det.. serveringsbrickor/matsalsbrickor..

fyrfärgstryck med relativt avancerade mönster och robust kvalitet, 10ex i en förserie och sedan 140ex till.. minns inte exakta priser men uppskattningsvis exkl arbete så: 1500 för första brickan (2xarbetsprov, så egentligen 750:-) och sedan en hundring styck.. det var, då, 1/3 av vad konkurrerande företag skulle ha och det var just orginalet/förarbetet som var förmånligt..

men jag ska ta reda på vad sötnosarna hette..

Ett tips kan vara att kika på tryckerier i skolor. Har ett tryckeri, delvis drivet av elever i ett av husen här på LTH. Bra och billigt sägs det (dock inte använt mig av det själv).

Ingen dum idé!
...dock borde det finnas en rad folk som tryckt flyers och annat smått i mindre upplagor med tanke på alla höger å vänster-extremer som finns på forumet. Båda läger verkar ju ha en förkärlek för att sprida sin dynga i form av antningen klistermärken eller flyers.

Jag anar mer att ett nytt skånskt politiskt parti håller på att startas. Först lite tjäcka flyers, nån schysst symbol, en unison partihälsning...sen är det bara att hyra in några armstarka karlar från Helsingborg för "övertalande marknadsföring". :D

Så det har blivit dags för biokväll på jobbet nu? :D

Vi har redan haft en biokväll! :D
...dessutom tillåter inte vår filmvisningslicens att man gör "reklam" i tryckt form... Så vår lilla filmklubb nöjer sig med mail.

...allvarligt talat så är det sambons fattiga firma som vill göra lite reklam för sig och då kan flygblad vara ett billigt sätt att göra reklam, förhoppningsvis...

Jag anar mer att ett nytt skånskt politiskt parti håller på att startas. ... :D

Jag bor ju i en sthlm:s förort! :mad:
I en sådan där korthuset håller på att falla samman! :hihi

Last edited:
Du har tumba gymnasium, där finns det en tryck utbildning, har själv gått och dem tar emot alla slags jobb så länge det är rimligt och osv, inte så dyrt, kan trycka 4 färg.

Jag bor ju i en sthlm:s förort! :mad:
I en sådan där korthuset håller på att falla samman! :hihi

Ja se på fan. Jag e så uttråkad så jag ser dubbelt. Tyckte det var Sporthojarn som postade först. :näsblod
Jag ska nog sluta posta för idag, allting blirjuförihelvete fel!

Du har tumba gymnasium, där finns det en tryck utbildning, har själv gått och dem tar emot alla slags jobb så länge det är rimligt och osv, inte så dyrt, kan trycka 4 färg.

Vet du hur man kommer i kontakt med dem och ungefär vad det handlar om för priser?

du kan få nummer till båda lärarna och deras e-post om du vill, priskostnad brukar bara vara matrial vilket brukar vara rätt så biligt.

Någon som testat OnLine-tryckerier som detta?
http://www.unitedprint.se/
Verkar svårslaget. De har dessutom specialpris om man beställer 2500ex.
Styckpriset hamnar på drygt 60öre för fyrfärg, dubbelsidigt 135grams papper, inklusive fraktkostnad och leverans inom 7 dagar!

Last edited:
Absolut! ...detsamma om du får något pris av någon.

Fick nyss höra av syrran, att hennes kille känner en i stan som har ngt slags tryckeri/reklam kör.. Hon skulle kolla upp priser åt mig, så kan jag dra upp det i tråden eller skicka pm imorrn. Det lät positivt iaf, hon kände ngn som fixat flyers där förr :tummenupp

jag sökte igenom alla pärmar igår, inte ett spår lyckades jag sniffa fram.. sorry

men unitedprint lät som en bra deal.. så svårt är det inte att pressa fram lite flygblad så kompetensen kan inte spela roll..

Last edited:
Back