Billigt Larm

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
Gixxer 750
Vill bara ha nåt enklare och billigare som tjuter om någon reser upp o flyttar hojen...tips?

Framförallt ska det vara relativt enkelt att installera

Last edited:
Det finns ju abus detecto, skivbromslås med inbyggt larm, funkar super, larmet är väldigt känsligt då det hat ett inbyggt gyroskop... Men det tjuter lite halv mesigt, är nog mest till för att "skrämma" tjuven.

Snacka med abethebabe här på forumet han har ett billigt och bra larm. man får mycket för pengarna. det är enkelt att koppla, men vill du ha alla funktioner kopplade så blir det lite mer avancerat men inte så svårt som man tror. bara du har koll på el-schemat. annars är det en + sladd som ska kopplas till + på batteriet och en - som kopplas på - på batteriet, en jord som kopplas på valfritt ställe där det blir jordat, sedan två gula kablar som kopplas till de två närmsta blinkersens + så är det klart för att fungera ifall nån rör hojen. men vill du ha fjärstart eller att den dödar strömmen i tändningen eller nåt så gäller det att du har koll på lite fler kablar.

Drog iväg ett pm till abethebabe...

Det va ju iaf relativt billigt men det jag oroar mig för att det är förmånga funktioner som gör att det blir mindre tillförlitligt och mer benäget att krångla...

Drog iväg ett pm till abethebabe...

Det va ju iaf relativt billigt men det jag oroar mig för att det är förmånga funktioner som gör att det blir mindre tillförlitligt och mer benäget att krångla...

man får i alla fall mycket för pengarna.
om man inte vill ha en massa krångel (om man nu får det) så kan man skippa resterande funktioner. jag kopplade blinkersen och fjärstarten kopplade jag till lyserna så jag kunde lysa upp ifall nån var för nära den eller liknande. du kan även koppla fjärstarts kablarna på tutan och tuta och jävlas med folk när de går förbi. ja du väljer själv.

edit: är du en tutlurare så rekommenderar jag att koppla den till tutan:hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...