Billigt batteri till Vaio laptop?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Var hittar man ett billigt batteri till en Sony Vaio Laptop ur FE serien? Mitt första batteri fick jag utbytt på garanti, men nu har det andra också gett upp! Nåt är ju uppenbarligen fel men just nu skiter jag i det, har ingen garanti kvar i alla fall.

Hursomhelst måste jag ha tag i ett ganska omgående då flygplatssäkerhetspersonalen i US and A oftast vill att jag ska dra igång datorn när jag passerar kontrollen. (Nej, lägga datorn i det incheckade bagaget är inget alternativ) Men de är ju så dyra, det billigaste jag har hittat finns på dustinhome o kostar 2100. Orginal är absolut inget krav.

Någon som har ett tips?

Är incheckningen i USA anledningen till att du skall köpa nytt batteri?

:rofl

Sök efter just din modell på Ebay, det brukar bli billigt och det går hyffsat fort också.
Så fort polaren kommer över så ska jag fråga vart han beställde sitt förra veckan, det blev jäkligt billigt. Kan ha varit auktion iofs.

Där satt den, 825kr! Billigare blir det nog inte, tack och bock!

Jag har också dödat mitt laptop batteri, det blir så när man använder laptopen mer eller mindre stationärt och laddaren jämt sitter i.

För att vara så dyra så har laptopar jävligt ointelligenta laddare.

Ja, faktiskt. Vaddå då? Kollegan fick ett jäkla krångel när han skulle genom säkerhetskontrollen, det slutade med att han fick välja på att dumpa datorn eller missa flyget. Har ingen större lust med det själv.

Grejen är ju att jag kan ha väldigt fel!

Men om U S och A skulle sno alla folks laptops bara för att dem hade batteritorsk.... :näsblod

USA: Hörö starta lappyn

Thermal: Men mitt batteri är slut!

USA: Starta den eller så beslagtar vi den!

Thermal: Jag kan inte, batteriet är slut! Kan jag inte få tillgång till lite ström?

USA: Näh! Tjaffsar du så tar vi miniräknaren också!

Jag tyckte bara det lät jävligt dråpligt!

Grejen är ju att jag kan ha väldigt fel!

Men om U S och A skulle sno alla folks laptops bara för att dem hade batteritorsk.... :näsblod

USA: Hörö starta lappyn

Thermal: Men mitt batteri är slut!

USA: Starta den eller så beslagtar vi den!

Thermal: Jag kan inte, batteriet är slut! Kan jag inte få tillgång till lite ström?

USA: Näh! Tjaffsar du så tar vi miniräknaren också!

Jag tyckte bara det lät jävligt dråpligt!

Skratta du, men precis så där gick det till när min kollega fick kasta sin dator på flygplatsen i Miami. Mycket suspekt att ta med en dator som handbagage som inte fungerar tyckte de. Åker du dessutom på sjömansbiljett kommer du i en högre säkerhetsklass än Usama. Så ja, jag köper ett batteri enkom för detta, lägger jag den i det incheckade bagaget kan man ge sig fan på att väskan försvinner.

Skratta du, men precis så där gick det till när min kollega fick kasta sin dator på flygplatsen i Miami. Mycket suspekt att ta med en dator som handbagage som inte fungerar tyckte de. Åker du dessutom på sjömansbiljett kommer du i en högre säkerhetsklass än Usama. Så ja, jag köper ett batteri enkom för detta, lägger jag den i det incheckade bagaget kan man ge sig fan på att väskan försvinner.

Sa de det där med miniräknaren också?

:D

Last edited:
Flygplatssäkerhet är ett skämt.

En mamma fick bevisa att vällingen i barnmatsflaskan var välling genom att hälla lite på handleden....
Killen bakom fick lämna en festis som han drack ur...

Jag har också dödat mitt laptop batteri, det blir så när man använder laptopen mer eller mindre stationärt och laddaren jämt sitter i.

För att vara så dyra så har laptopar jävligt ointelligenta laddare.

Ett tips är ju att plocka ur batteriet när man ändå har laddaren inkopplad. Jag har funderat på att göra så i snart ett år men det har aldrig blivit av :huvet

Ett tips är ju att plocka ur batteriet när man ändå har laddaren inkopplad. Jag har funderat på att göra så i snart ett år men det har aldrig blivit av :huvet

Det är inte alla lapptoppar som går att köra så, av någon outgrundlig korkad anledning...

Man tycker att man skulle kunna välja "drivläge utan laddning" med en strömbrytare åtminstone.

Det var ju nästan lite smart :) Provade precis och det gick ju fint.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul