Billigaste TV-abonnemanget?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vilka TV-abonnemang finns det där ute som är billiga?

Jag söker enbart Discovery och EuroSport (och eurosport 2 kanske) egentligen.

Om du använder dig av Telias bredbandstjänst så är ju deras digitaltv en höjdare!
Bra kvalitét, gratis tillochmed Feb-09, och innehar de kanaler du vill plus ett gäng till :)

www.cint.se var bra förut om man ville jämföra priser, dock är det smart att springa in på deras hemsidor och kolla om de har en bra drive, eller kanske finns med på prisjakt osv, kolla även recensioner från privatpersoner så det inte är skitbild eller rörig fakturaavd.

Nu kommer väl Viasat med någon form av "plocka själv" paket där du väljer själv, hur många du måste välja och vad det kostar vete fan, men jag tror inte dom har discovery...

Boxer. 79 kr i månaden. Du får Eurosport, Discovery, 4+ och någon till (kanal 9?)

Vet att tele2 är billiga. Vår förening har avtal med dom. DOCK finns det massor med nackdelar med dom så det vill du inte ha. Välj boxer eller comhem, de funkar dessutom direkt i moderna tvapparater som jag har fattat det.

Ser väl ut som att Telia's är det vettigaste alternativet.

Om jag är korrekt, så man väljer inte 24 mbit va? För man kommer ändå aldrig upp i de där hastigheterna... eller hur?

Om jag är korrekt, så man väljer inte 24 mbit va? För man kommer ändå aldrig upp i de där hastigheterna... eller hur?

Digitaltv delar ju med bredbandet så det går väl åt en del.
Jag fick svar på liknande frågor i en tråd ang ADSL utan telabb förut.

Om man vill ha HD-tv då? Hur billigt kan man komma undan om man vill ha t ex discovery och eurosport + eventuellt nån kanal till?

En liten bra att veta sak är att det alternativet EJ finns om man har ett företag.
Jag hade samma briljanta idé då bror också har bredbandstv som har funkat som ett klockverk. Men det gick inte då bredbandet står på fargubbens egna firma.

Annars rekommenderar jag det starkt!

En liten bra att veta sak är att det alternativet EJ finns om man har ett företag.
Jag hade samma briljanta idé då bror också har bredbandstv som har funkat som ett klockverk. Men det gick inte då bredbandet står på fargubbens egna firma.

Annars rekommenderar jag det starkt!
Äh, jag har enskild firma, jag kan dra av fakturan (för bredbandet) så länge mitt namn står på fakturan så att säga.

Digitaltv delar ju med bredbandet så det går väl åt en del.
Jag fick svar på liknande frågor i en tråd ang ADSL utan telabb förut.
jepp, hon på telen sa att t.ex med 24 mbit så tar det en del på effekten, och att 8 mbit är ett bättre val. troligen så arbetar digitaltvn på "max" effekten och att det blir enklare för telia att garantera en lägre nivå som 8 mbit då tv-biten ligger på "resten" ... eller nått sånt :)

sällan så ser jag på tv och surfar samtidigt så, det löser sig nog. det enda jag vill ha denna digital-tv skit för är ju för eurosport och discovery.

att jag väljer någon annan än comhem är ju samma kniv i ryggen dom gav mig för att dom tog bort dom två bästa kanalerna ur deras grundsortiment... allt för att tvinga folk att betala mer till dom. utsugare... helt enkelt.

Last edited:
Äh, jag har enskild firma, jag kan dra av fakturan (för bredbandet) så länge mitt namn står på fakturan så att säga.

jepp, hon på telen sa att t.ex med 24 mbit så tar det en del på effekten, och att 8 mbit är ett bättre val. troligen så arbetar digitaltvn på "max" effekten och att det blir enklare för telia att garantera en lägre nivå som 8 mbit då tv-biten ligger på "resten" ... eller nått sånt :)

sällan så ser jag på tv och surfar samtidigt så, det löser sig nog. det enda jag vill ha denna digital-tv skit för är ju för eurosport och discovery.

att jag väljer någon annan än comhem är ju samma kniv i ryggen dom gav mig för att dom tog bort dom två bästa kanalerna ur deras grundsortiment... allt för att tvinga folk att betala mer till dom. utsugare... helt enkelt.

Ja. Det hänger ju ihop med att med dagens ADSL-teknik finns det en maximal kapacitet. Om du har 24 mbit så ligger du väldigt nära den gränsen. Tar du då några mbit till TV så blir det mindre över till bredbandet. Har man tex 8 mbit så finns det en massa överkapacitet att utnyttja så då straffas du inte lika hårt.

Bredbandsbolaget har för övrigt också TV. Det blir ganska bra priser om man skaffar hela klabbet från dom. Jag har faktiskt funderat på den själv men jag är för lat för att byta leverantör då det blir lite extra som tillkommer. Jag tror inte det finns tv-kort för bredbands-TV till min Mediacenter-PC.

Ja. Det hänger ju ihop med att med dagens ADSL-teknik finns det en maximal kapacitet. Om du har 24 mbit så ligger du väldigt nära den gränsen. Tar du då några mbit till TV så blir det mindre över till bredbandet. Har man tex 8 mbit så finns det en massa överkapacitet att utnyttja så då straffas du inte lika hårt.

Bredbandsbolaget har för övrigt också TV. Det blir ganska bra priser om man skaffar hela klabbet från dom. Jag har faktiskt funderat på den själv men jag är för lat för att byta leverantör då det blir lite extra som tillkommer. Jag tror inte det finns tv-kort för bredbands-TV till min Mediacenter-PC.
Ja det var så jag mena bara att du förklarade det bättre :D

Bredbolaget skenade dock iväg närmare 500 fast då med ip-telefon.
På telia blev det totalt 450 kr i månaden för fast telefon, internet (8 mbit) och tv (24 kanaler). Känns reko tycker jag.

Telia är oxå telia, vilket har fördelar i att det är dom som "styr" och har bäst "kontakter"...

Har själv digitaltv med Telia och 24mbit.
Hade innan jag kopplade på digitaltvn 16/2, efter påkoppling ligger jag på 12/1, och med tv:en på så har ja någonstans kring 7/1. :gnissla

Inga jätte hastigheter med andra ord, men fortfarande snabbare än 8mbit :)

Helt korrekt, däremot glömmer du en sak. Hos oss så sätter man en spärr på 14mbit i synk.

Mao, säg att du har 24mbit, synkar i ~19 som är en bra siffra. Sen beställer du iptv, då kommer du ALDRIG över 14mbit som vi sätter en spärr på.

Varför gör vi det? Jo, ju högre synk man försöker få, desto svagare blir signalen. Svag signal = fler bitfel. Bitfel = bildstörningar.
Sänker vi synken, ökar vi därmet signalstyrkan och får färre fel.

Ska man ha iptv från telia, utan att tanka särskilt mkt på nätet så kan man gott ta 8mbit + iptv. Då kan du som högst komma upp i 8.
Har du 24+iptv så kan du högst komma upp i 14 för nedladdning när du stängt av iptv'n.

Nu var det väl så att Eurosport satte kniven i ryggen på ComHem och ville ha
bra mycket mer betalt än dom fick innan var likadant för 1-2 år sedan men då löste sig det men nu backade inte Eurosport.
Men vill dom har mer betalt kan dom ju åtminstonde köra riktig PAL inte filkonvertera NTSC.
Vad beträffar Discorey Mix Har dom tidigare gåt ut med att det skall försvinna
vidare är Mix en skit Mix inte i närheten av riktiga Discovery.

Nej jag jobbar inte på ComHem men har lite insyn.

Nu hjälper det inte dig i detta fall, bara en reflektion.

Mvh Pho

Ja det var så jag mena bara att du förklarade det bättre :D

Bredbolaget skenade dock iväg närmare 500 fast då med ip-telefon.
På telia blev det totalt 450 kr i månaden för fast telefon, internet (8 mbit) och tv (24 kanaler). Känns reko tycker jag.

Telia är oxå telia, vilket har fördelar i att det är dom som "styr" och har bäst "kontakter"...

Ja. Det kan ju faktiskt finnas en poäng i att ha dom som leverantör eftersom dom ju verkar ha dom starkaste relationerna med Skanova som fysiskt hanterar nätet. Har väl något att göra med att dom tidigare var samma företag kan jag tänka.:tungan
Personligen har jag faktiskt bara bra erfarenheter av Telia som leverantör av internet. Mitt bredband strulade nästan aldrig. Jag bytte till BBB bara därför att jag sparade 100 kr/mån trots att jag uppgraderade till en högre hastighet. Telefoni för 19kr/mån istället för 120 eller vad det kostade med Telia.

Helt korrekt, däremot glömmer du en sak. Hos oss så sätter man en spärr på 14mbit i synk.

Mao, säg att du har 24mbit, synkar i ~19 som är en bra siffra. Sen beställer du iptv, då kommer du ALDRIG över 14mbit som vi sätter en spärr på.

Varför gör vi det? Jo, ju högre synk man försöker få, desto svagare blir signalen. Svag signal = fler bitfel. Bitfel = bildstörningar.
Sänker vi synken, ökar vi därmet signalstyrkan och får färre fel.

Ska man ha iptv från telia, utan att tanka särskilt mkt på nätet så kan man gott ta 8mbit + iptv. Då kan du som högst komma upp i 8.
Har du 24+iptv så kan du högst komma upp i 14 för nedladdning när du stängt av iptv'n.

Ahaa. Det låter ju logiskt nu när du säger det. Har inte riktigt tänkt så långt. Nu vet jag i alla fall. Alltid intressant att veta lite mer om hur det funkar.:)

Last edited:
Ahaa. Det låter ju logiskt nu när du säger det. Har inte riktigt tänkt så långt. Nu vet jag i alla fall. Alltid intressant att veta lite mer om hur det funkar.:)
Sen har väl bbb fördelen med att dem kan direkt i supporten ändra profiler för kunderna. Dvs, möjligheten till att testa vad som blir det mest optimala för just dej som kund.

På telia har man inte den möjligheten. Tråkigt tycker jag. Kanske den kommer i framtiden :)

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!