Billigaste möjliga Laptop

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, som rubriken lyder, min gamla laptop har dött, finally.

Jag ställer inga höga krav, men jag vill ha MINST 13" skärm, netbook går bort (om jag inte får enorm prestanda istället för skärmstorlek), ultraportabel skulle funka men är oftast för dyr, så laptop i 14" och uppåt blir nog bra.

jag ställer inga höga prestandakrav, jag skulle helst köpa den utan operativsystem eftersom jag ändå tänker köra Linux på den, och då till sista punkten, helst inte allt för udda maskinvara eftersom det ska funka att köra linux.

Ni som har koll på vem som har vad billigt, peka mig i rätt riktning.

(Kollar OnOff, Elgiganten, MediaMarkt, Dustin, samt Microshop själv då det var dom jag kunde komma på på rak arm)

Vad är det för fel på den här?
http://shop.onoff.com/ProductSheet.aspx?prd=1269773

Jag kan absolut inget om hårdvara, och i synnerhet inte om AMD proppar, suger den getpung eller?

Minnet och hårddisken räcker, den behöver inte snurra fortare än så för mig, skärmen är på tok för stor egentligen och jag gissar att batteritiden blir lidande av det, men det kan jag leva med.

Felet var att den var slutsåld såg jag nu, jag kollade alla butiker där jag känner någon i närheten, och ingen hade i lager :huvet

Last edited:
inge mer acer för mig iaf, haft 2 laptops i mitt liv och dom suger getpung.
kommer inte ihåg vad de va med den första men den sög kommer jag ihåg.
batteriet kommer väl inte från dom men va dött eft 3 mån.
denna jag sitter på nu funkar, de största problemet är att de är nå fel på musplattan fast jag kör med mus, drar jag handen över utan att nudda plattan ens kan markören hoppa runt och ibland tar den bort text. jobbigt när man skrivit ett inlägg el annat i 5 min typ.
liknar lite den på bilden som jag har nu men är inte samma.
min farbror har haft 2 st med och kallar dom aset.

Jag behöver en laptop. Vadsomhelst, bara den har VGA ut och tillräckligt med pulver för att köra ett bildspel. Någon som har nåt till salu?

etch_a_sketch.jpg

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...