Billigaste försäkringen för 20-åring, strypt hoj?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Har min nuvarande hoj på bilsport och mc - men den är grymt mycket äldre än den jag funderar på att köpa.

Har ni tips på den överlägset bästa försäkringen - för priser?

lansforsak: 5000
folksam: 3800
svedea: 5200

hatar att man inte kan ringa bilsport och mc på söndagar...

Last edited:
beror på vad du ska ha för hoj. om du ska ha en honda bör du kolla med if, dem är billiga.

strypt eller inte strypt har inte mycket med försäkrings priser att göra längre

beror på vad du ska ha för hoj. om du ska ha en honda bör du kolla med if, dem är billiga.

strypt eller inte strypt har inte mycket med försäkrings priser att göra längre

Hörde det också att dom räknar på original kraften, och den är verkligen inte så mycket "starkare" än när den är strypt :P

det ända försökringbolaget som jag hittade som försäkrade 25kw var bilsport mc, därav betalar jag 1900kr/halv per år för min sv650s

det ända försökringbolaget som jag hittade som försäkrade 25kw var bilsport mc, därav betalar jag 1900kr/halv per år för min sv650s

Det låter ju riktigt bra, har själv dem och betalar runt 1700/år. Men tar dom hänsyn till ålder i det priset?

Last edited:

ojojojoj, tur jag läste ditt inlägg. trodde alla bilsport och mc´s försäkringar var helförsäkringar..... har mailat dom nu och får förhoppningsvis svar imorgon på om jag har hel eller halv försäkrat.....

Det låter ju riktigt bra, har själv dem och betalar runt 1700/år. Men tar dom hänsyn till ålder i det priset?

de tar nog hänsyn till ålder, jag är själv bara 19.

ojojojoj, tur jag läste ditt inlägg. trodde alla bilsport och mc´s försäkringar var helförsäkringar..... har mailat dom nu och får förhoppningsvis svar imorgon på om jag har hel eller halv försäkrat.....

kan alltid vara bra att veta om man har hel eller halv :tummenupp

ja det kan vara bra att veta. särskillt eftersom jag absolut ej kan tänka mig annat än helförsäkring på ögonstenen

va din hoj en 88? isåfall sätt den som classik. 1700 helår ålder spelar ingen roll
:tummenupp

Svedea har en sk "retro" försäkring för hojar T O M årsmodell 91

Jag har en helförsäkring på min CBR 1000 F -89 och den kostar mig då endast 1398:- helår.
(Men visst,det är 24 år sedan jag var 20):hoppa;)

Bästa försäkringen jag hittade var bilsport mc halvförsäkring, betalar 10 100kr för min 690 Smc -10. If skulle ha 18 000kr i trafikförsäkring :censored

Honda CB 650 -81
752:-/år helförsäkrad för vem som helst

Varför inte köpa dig en sportis (eller vafan du vill ha) som är äldre än 20 år så kan du fortsätta försäkra den hos bilspor och MC för 1600 kr hel/hel oberoende av effekt, förarålder, boendeort etc:tummenupp Finns ju trots allt en hel del roliga hojar att välja på med 20 år på nacken...:)

R6 09, 4900/halvförsäkring/år, inte alls dyrt med tanke på att jag är 19 år, mellankort och bor i Stockholm. Folksam är bolaget, med strypt hoj och mellankort försäkrar de tydligen på effekten enligt bilprovningen - 25kw! Blev själv förvånad när handläggaren sa detta men det stämmer, har haft försäkringen i 8 månader nu.

Jag säger bara insplanet.com! De kollar många förslag och framför det billigaste till dig. Jag har använt dem bara för att testa en gång och nu ligger jag (19 år, mellanhoj) med en helförsäkring som går på dryga 2100 per år! Innan hade jag 3800 helförsäkring/år och var säker på att billigare blir det inte men eftersom insplanet är gratis så testade jag!

Varför inte köpa dig en sportis (eller vafan du vill ha) som är äldre än 20 år så kan du fortsätta försäkra den hos bilspor och MC för 1600 kr hel/hel oberoende av effekt, förarålder, boendeort etc:tummenupp Finns ju trots allt en hel del roliga hojar att välja på med 20 år på nacken...:)

Precis min tanke! En kawasaki 600cc kan jag personligen rekommendera!

Last edited:
Ursäkta om jag lånar tråden lite.

Jag själv skaffa en oldschool hoj för att jag inte skulle ha råd att kunna köra en nyare hoj som tex en CBR 954 ifrån 05 och ens ha trafikförsäkring (ca 1800 imånaden)

Men det ni säger är att om man registrerar den som en strypt hoj, 25kw som jag förstod det, så får man ner försäkringen mycket billigare?
Då förutsätter det också att den är strypt när man besiktar den... :va

Isåfall får man börja kolla på ny hoj! :yoparty

Låter orimligt högt, jag betalar 3700 hel / hel för min 990 SM och jag är 24.

Men det går ju inte att jämföra försäkring om du bor i skogen utan tattare och han i malmö som kryllar av tattare! Där, likt här, stjäl dom nästan hojen innan du klivit av! :död

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman