Billigast möjliga importen? Hjälp ni som tyskimporterat!

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag bor i Malmö. Säg att jag skall importera en hoj så billigt som möjligt... Jag har tillgång till skåpbil, vilket hojen skall fraktas i, så det problemet är löst.
Låt säga att jag skall åka cirka 50 mil enkel resa där jag skall handla hojen...

-Hur billigt kan jag komma undan om man nattar på ett billigt motel, äter billig mat och tar billigaste vägen över bron eller färja?) ?

Nån som budget-importerat? Inga fancy ställen nu och resturangstop var 10e mil...

Tänkte ungefär göra så! Behöver knappt sova då det bara är till berlin.

För din del blir väl inte kostnaden mkt större än om du hade åkt o handlat hoj i sthlm.. bron kostar väl 520 tur o retur, färja ca 6-700 ToR.. motell hittar du för ett par hundralappar.. skönast e ju o ta typ ett sånt där skönt litet zimmer frie ställe.. brukar väl kosta runt ett par hundra.. o så få man jäkligt juste frukost oxå.. :D enkalst o hitta dom e ju o köra in på lite mindre ställen..

tänk på att det där stället där dom avreggar hojen och får stämpeln i briefet stänger typ 11 på dan så om du köper hojen senare än det så måste du vänta tills dan efter innan du kan åka hem = 1 extra natt med allt vad det innebär. Så försök göra upp allt med säljaren innan du åker ner och se till att få kika på hojen så tidigt som möjligt. Hos vissa handlare har dom ingen regplåt till hojen och då får du alltså inte provköra den. Köper du den privat så gäller inte hans försäkring om du klotar så man kan få tjata lite innan dom släpper lös en.

Malmö-Berlin är ingen lång sträcka, åk och handla, åk hem, strunta i att sova, fyll skåpet med bira och sälj för att få till bensinpengar.

Hämtade en hoj för förra året

Det gick på ca 5000 inkl inreggning. Sov i bilen i Danmark, åkte över med tidigaste färjan och hem med natt färja samma dag.
Startade i Falun Dalarna.
HH ferries har schysst pris. Om du fixar allt på 12 timmar från att du lämnar DK mot D och sedan DK till S behöver du ej bet retur biljett (det var så då iaf).

Att fylla skåpet med diverse bärs och sprit är ju en bra idé för att få lite återbäring.
Packade själv in 20 plattor bärs och ett 15 - 20 tal l sprit.
Det är bara att hoppas att inte vaktis vinkar in dig. Fick intrycket att den kritiska biten var tullen i sverige (en jävla överraskning, ja eller hur!)
Vet dock inte vad införsel reglerna är nu.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back