Billigare försäkring med SMC?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Måste bara kolla med någon som vet...

Kikade på smc's hemsida och läste om div förmåner man får som medlem.

Folksam
10 % rabatt på mc-försäkring /exklusive grundpremien 100 kronor. Alltid full bonus vid nytecknande av försäkring. Ring Folksam: 08-772 77 00.

Hur faen kan detta funka? Jag som haft kortet i lite över 1 år, är 25 kan väl omöjligt få full bonus. eller? plus 10% dessutom... :va

$noop skrev:

Hur faen kan detta funka? Jag som haft kortet i lite över 1 år, är 25 kan väl omöjligt få full bonus. eller? plus 10% dessutom... :va

För min egen del så fick jag 10% rabatt på premien. Rabatten motsvarade nästan exakt premiehöjningen från föregående år.

Jag tror att alla börjar med full bonus hoss Folksam, sedan sjunker bonusen om man använder försäkringen. Jag betalar ca 12 500 hel/hel för min hoj.
hoss Folksam. Jag är 34 år och bor i Karlskrona.

Joop, det stämmer allt att man får lägre försäkringspremie, 10% är jag dock mer frågande till om det är, men rabatt får man iaf. hos Folksam som jag själv har..
Ring och kolla vetja! :tummenupp

ringde och kollade....hmmm

full bonus verkar mer vara någon slags försäljningsknep eller nåt, lät ju bättre än vad det var iallfall...höhö..fick en premie på 44.000:- helförsäkrat :tummenupp

håller mig nog till halv ett tag till...

$noop skrev:
ringde och kollade....hmmm

full bonus verkar mer vara någon slags försäljningsknep eller nåt, lät ju bättre än vad det var iallfall...höhö..fick en premie på 44.000:- helförsäkrat :tummenupp

håller mig nog till halv ett tag till...

Jag finner ingen logik i Folksams prissättning av Mc försäkringar.
Jag ringde till dem vid ett flertal tillfällen och begärde en offert. Vid samtliga tillfällen så uppgav jag mitt personnummer samt hojens reg.nummer.
Priset på offerterna varierade mellan 12500-21300 beroende på vem och när jag frågade.
Men du, var glad för att du fick 75% i rabatt, din premie på 44 000 skulle vara betydligt tråkigare utan denna "bonus". :rofl

$noop skrev:

IF går på hur många år du haft körkort oavsett behörighet, jag är 25, och har full bonus pga att jag haft bilkk sedan 18 års ålder!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back