Billiga verktyg

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Vart köper man billiga samt eventuellt beggade bra verktyg? Har kollat blocket antingen är det skräp eller riktiga värsting verktyg som de vill ha hutlöst mycket för. Hade precis inbrott i förrådet :mad: djävla skitungar. Lyckligtvis tog de inte de dyra grejerna klåpare.
Vilka har störst sortiment måste åka och reka priserna för försäkringsbolaget. Om man inte minns inköpspris dock modell hur gör man då och vad säger försäkringsbolaget.
Nån som vill sälja lite verktyg för en spottstyver? :rolleyes:

Vet du vad du hade borde du väll kunna be om en offert på nytt från t.ex. Proffero eller liknande återförsäljare av verktyg?

När jag hade inbrott i mitt garage hade jag kvitton på en del. Där det saknades fick jag gå tillbaka och matcha med konto- och kontokorts utdrag. Blev en del pussel men jag fick ut ersättning minus avdrag på grund av ålder på allt jag yrkade.

Vet du vilket märke verktygen bestod av är det ju bara att kolla upp närmaste återförsäljare och ta reda på nypriserna den vägen. Det värsta med inbrott är allt detektivarbete man måste göra i efterhand för att kunna yrka sina anspråk.

Lycka till!

Jag brukar se till att ha ett rejält lager med pissbilliga skräpverktyg hemma.
En del av dem går nästan att använda, och den som stjäl slagborren eller
vinkelslipen á 69:-SEK stycket från Rusta får skylla sig själv.

Är det handverktyg det handlar om, typ ringnycklar sprrskaft osv så är biltemas outstanding, maskinerna ger jag inte så mycket för även om deras eldrivna mutterpicka är bra

Mest elverktyg men även vanliga handverktyg plus hylsnyckelsetet från Kamasa :gråta
Nån som har tips på ett billigare set som funkar än Kamasa.

Hur funkar det med försäkring om man inte har kvitto på verktygen ? Har ju rätt mycke verktyg som man fått när föräldrarna sålde huset

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan