Billiga tillbehör från USA

Sunk

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
DR-Z400E -02
:tummenupp
Hej, fick följande mail från www.bikebandit.com idag:
"You are receiving this email because you previously expressed interest in BikeBandit.com. While our shipping was previously limited to the United States, Puerto Rico, Canada, Guam, and the US Virgin Islands, we are now very pleased to announce that BikeBandit.com will be offering international shipping which will extend our services even farther! Below you will find a list of the countries we will currently be extending our services to."
.. och gissa.. jodå, Sverige finns med i listan..
Så med nuvarande dollarkurs på ca 7 kr så är det riktigt billigt!!
Exempel: till min gammlegixer så kostar ett V&H helsystem nu $440 vilket blir hela 3080 kr.. + frakt då förstås!

Hornet_Nicke skrev:
Kan man inte be dom skriva t.ex. garantibyte eller gåva eller nåt liknande på paketet. :va

Det är tyvärr olagligt att göra så och min erfarenhet är att handlarna mycket ogärna bryter mot dom lagarna.
Bryter dom mot export-lagar och åker dit så får dom skattemyndigheten efter sig och då deras business ett helvete sen, dom blir synade under lupp ordentligt och det tror jag alla företagare vill undvika.

Men försöka kostar ingenting.

Och du ska ha en stor portion tur för att slippa tull och skatt när paketet anländer till Sverige.
Eftersom det kommer med flygfrakt så brukar dom vara rätt duktiga att "tulla" alla paket på arlanda så länge det inte ryms i brevpost, typ DVD-filmer och sånt.

/Nitrous

xfader skrev:
plus 25% skatt och tullavgifter om du har otur :huvet

Kollade en shoei x-spirit (X-eleven där borta)
Och även om man skulle få betala momsen så var den 2000:- billigare där. Inte så fel det inte. :)

Nitrous skrev:
Det är tyvärr olagligt att göra så och min erfarenhet är att handlarna mycket ogärna bryter mot dom lagarna.
Bryter dom mot export-lagar och åker dit så får dom skattemyndigheten efter sig och då deras business ett helvete sen, dom blir synade under lupp ordentligt och det tror jag alla företagare vill undvika.

Men försöka kostar ingenting.

Och du ska ha en stor portion tur för att slippa tull och skatt när paketet anländer till Sverige.
Eftersom det kommer med flygfrakt så brukar dom vara rätt duktiga att "tulla" alla paket på arlanda så länge det inte ryms i brevpost, typ DVD-filmer och sånt.

/Nitrous

"Product sample - no commercial value" är nyckeln. Ingen gör något olagligt och man slipper moms. Faktura får ej avslöja det riktiga värdet på produkten

Köp och hoj!

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
"Product sample - no commercial value" är nyckeln. Ingen gör något olagligt och man slipper moms. Faktura får ej avslöja det riktiga värdet på produkten

Köp och hoj!

//jaG

Vet du av erfarenhet att det funkar? Vore ju jeffligt smidigt i såfall.

DreeTman skrev:
Vet du av erfarenhet att det funkar? Vore ju jeffligt smidigt i såfall.

jobbar på DHL/PNL

Har skickat 2 saker iår (avgassystem + blinkersmoddar) utan problem.

Ställ helst adressaten som ett företag/klubb. Ex:

supermupparna
c/o jonas muppjävel
cepestigen5
333 66 knasberga

//jaG

Nån kan väl kolla om firman är villig att göra detta? Jag är i behov av hjälm, förstår inte hur mycket den töjdes, köpte den en size mindre, men nu är den för stor.. som tur var en ganska billig hjälm så jag får väl köpa en ny.. antar att det är svårt att sälja en beggad hjälm? även om den bara är använd några månader.

Zeb_Macahan skrev:

Köp och hoj!

//jaG

Nackdelen är när din pryl för 10.000kr försvinner på vägen och du inte får ut en spänn eftersom det står "no commercial value"

Men lyckas man är det ju bra :banana

WestW skrev:
Nackdelen är när din pryl för 10.000kr försvinner på vägen och du inte får ut en spänn eftersom det står "no commercial value"

Men lyckas man är det ju bra :banana
Kommer den bort är det ju ingen som vet att det stod "no commercial value" på den :) (Ja okej, kanske står på nån annan lapp också)

Ni kan skriva vad ni vill men det kommer fungera sådärbra om det blir tullat.

Självklart säljer inte handlarna allt svart utan bokför det mesta. Dom kan fuskskriva det och hoppas på det bästa, blir dom granskade så händer inget mer än att dom får uppge det riktiga värdet och du betala moms å tull. Är värdet ned/bortskrivet har du inte försäkring och det är DU som åker på det, inte bolaget du beställt ifrån. Nu har jag aldrig haft problem och det brukar räcka att bolagen skriver ned värdet till under 500 kr och lirar på en gåvo lapp på paketet.

Domifuling skrev:
Ni kan skriva vad ni vill men det kommer fungera sådärbra om det blir tullat.

Självklart säljer inte handlarna allt svart utan bokför det mesta. Dom kan fuskskriva det och hoppas på det bästa, blir dom granskade så händer inget mer än att dom får uppge det riktiga värdet och du betala moms å tull. Är värdet ned/bortskrivet har du inte försäkring och det är DU som åker på det, inte bolaget du beställt ifrån. Nu har jag aldrig haft problem och det brukar räcka att bolagen skriver ned värdet till under 500 kr och lirar på en gåvo lapp på paketet.

Vilka firmor har du beställt av som ställer upp på det?
Man vill ju gärna veta så man inte sitter och kollar på firmor som inte skickar utomlands eller går med på detta.

Tack

btosport, å 3 andra. Det är rena mx-enduro handlare. Men, fixa anonymt hotmail konto och dra iväg ett mail. Blir dom pissed spelar de la inge roll? Står ju oftast internationella villkor på deras hemsidor.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats