Billiga RC8:or med låga mil

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Så här under semesterns första dagar ägnas mycket tid åt inget direkt vettigt. Så som att söka igenom blocket efter hojar jag skulle vilja ha. Snubblade då in på KTMs sporthoj RC8. En sak som slår mig är att många av dessa är förhållandevis billiga och med låga mil. 2010 med nåt hundra mil på mätaren för 60 tkr. Det tycker jag är relativt billigt.
Varför?
- Sämre än andra SH?
- Dyrare att försäkra än andra SH?
- Håller sämre?
- Jag har blocket-kollat för lite, RC8 ligger precis som andra SH i pris.
 
dom e inte sämmre än andra
lite svårare att hitta beg reservdelar till så jag tror det gör en del
dom första som kom var nog inte dom pålitligaste men dom nyare håller skitbra
 
Ligger ju/låg en 12:a här på SH för 80k. Låga mil vill jag minnas.

Hade jag inte haft giftemål och skit att betala för i sommar hade jag köpt den omedelbums! :(
 
jag har en till som jag kör bana med.skulle jag fortsatt o köra gata så hade jag aldrig sålt den.
 
Så här under semesterns första dagar ägnas mycket tid åt inget direkt vettigt. Så som att söka igenom blocket efter hojar jag skulle vilja ha. Snubblade då in på KTMs sporthoj RC8. En sak som slår mig är att många av dessa är förhållandevis billiga och med låga mil. 2010 med nåt hundra mil på mätaren för 60 tkr. Det tycker jag är relativt billigt.
Varför?
- Sämre än andra SH?
- Dyrare att försäkra än andra SH?
- Håller sämre?
- Jag har blocket-kollat för lite, RC8 ligger precis som andra SH i pris.

Varit inne på RC8 med och de är som de sas tidigare att dom äldre var de en del strul med, men de den föll på för min del var de sjuka försäkringspriserna i jämförelse med BMW S1000RR t.ex.

Får betala bra mycket mer i premie för RC8:n än för BeeMeer, vet inte varför heller då de sett till prestanda borde vara BMW:n som kostar mer. Är 37 och bor i klass 4 zon (förutom i vissa bolags ögon). Men de ja hört om det är att KTM är så populära att stjäla och de är en av anledningarna ?! Men de är ett obekräftat rykte som de kansek finns en viss sanningshalt i... :va
 
Sålde min -12 i sent i höstas, var tydligen i rätt tid, nackdelarna med dom är just det som beskrivs, bökiga att försäkra sedan märkesförsäkringen försvann och övriga inte vill ha dom, tänkar göra som andra ha en ban och en gathoj.
Fick en bit över 100 så det börjar nog bli fyndläge på de som är till salu då dom rasat ytterligare
 
Lite liknande som rsv4 varit under våren då vissa låg ute för 70 och andra över 90 vilket till viss del kan bero på probikes kampanj som ingen av de övriga handlarna fick vara med på. Dock hade ingen över 1500mil och det är lite pengar för en sån grym hoj precis som rc8.
En del är helt enkelt rädda att gå utanför rad4 ramen tror jag.
 
Varit inne på RC8 med och de är som de sas tidigare att dom äldre var de en del strul med, men de den föll på för min del var de sjuka försäkringspriserna i jämförelse med BMW S1000RR t.ex.

Får betala bra mycket mer i premie för RC8:n än för BeeMeer, vet inte varför heller då de sett till prestanda borde vara BMW:n som kostar mer. Är 37 och bor i klass 4 zon (förutom i vissa bolags ögon). Men de ja hört om det är att KTM är så populära att stjäla och de är en av anledningarna ?! Men de är ett obekräftat rykte som de kansek finns en viss sanningshalt i... :va
Angående ktm stöldrisk så kan det säkert ligga något i det. Det stjäls sataniskt mycket motarder, och det kan mycket väl vara därför KTM är svartlistade hos fb. Dom kanske tror att rc8:a är samma.. I övrigt så tror jag min nästa hoj blir en rc8!:yoparty:yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top