Billiga men bra däck??

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Finns de?? nån som kan rekomendera nått däck från mc däckonline som e' schysst.. fundera på ett Dunlop Sportmax D 208 RR men har ingen aning om hur de e'..

De får gärna hålla mer än 100 mil me..

Sist har ja haft ett pirelli dragon tror ja de hette å de höll inte mer än kanske 200 mil..

Skriv å berätta.. Vet ej va ja ska handla....:gnissla

Tjena mors!

Min aprilia sxv leverades med dom däcken orginal, jag har inget ont att säga om dom.
Nu köpte jag hojen ny 29 jan 2007, ganska nyss. Men hojen har hunnit rulla 65 mil nu. Inget märkbart slitage på däcken. Har inte märkt av nått dåligt grepp heller. Det skulle i så fall va när det är blött och kallt ute och jag ska dra upp hojen på bakan som det kan spinna lös..men då är det just i början innan motorn ens hunnit bli varm.

Metzler Roadtec Z6

Har kört 1000 mil med det bakdäcket i varierande hastighet och det finns en hel det kvar att slita på.

Har även kommit bland de bästa däcken i olika tester..

Köp!

Metzler Roadtec Z6

Har kört 1000 mil med det bakdäcket i varierande hastighet och det finns en hel det kvar att slita på.

Har även kommit bland de bästa däcken i olika tester..

Köp!
Höll i 450 mil för mig, det funkar men börjar man köra lite fortare så är det inte så bra längre.

Tar en jäkla tid att värma upp dessutom.

Inressant att veta hur ditt Pirelli såg ut efter 200mil, var det slut över hela, blankt i mitten eller på sidorna.
Då får man ett hum om körstil och kan ge bättre rekomendation.

Höll i 450 mil för mig, det funkar men börjar man köra lite fortare så är det inte så bra längre.

Tar en jäkla tid att värma upp dessutom.

Vad hade du för knarr då??

Låter väldigt lite, Jag har kört delvis hårt med mitt och har som sagt kört över 1000 mil men ändå är det en hel del kvar att slita på.

Jag kör på D208RR. De levererades original och sedan köpte jag min andra uppsättning av Fursten. Jag fick ca 600 mil ur dem.
Torrgreppet är mycket bra. Jag har även kört dem på bana och de fungerar väldigt bra där. Däremot är de inte särskilt bra när det är blött, men då kör jag lugnt i alla fall så det stör mig inte så mycket...

Last edited:
Tjena mors!

Min aprilia sxv leverades med dom däcken orginal, jag har inget ont att säga om dom.
Nu köpte jag hojen ny 29 jan 2007, ganska nyss. Men hojen har hunnit rulla 65 mil nu. Inget märkbart slitage på däcken. Har inte märkt av nått dåligt grepp heller. Det skulle i så fall va när det är blött och kallt ute och jag ska dra upp hojen på bakan som det kan spinna lös..men då är det just i början innan motorn ens hunnit bli varm.

Kan du få tag i NYA 208RR så är det bara att slå till då du får ett kanon däck vad beträffar torrgrepp & livs längd - lätt över 600mil!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Köpte själv upp alla hos Dunlop till mina kunder då alla som kör på dem är super nöjda!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Kan bara instämma!! Var jättenöjd med dem när jag körde på kinnekulle!:tummenupp

Inressant att veta hur ditt Pirelli såg ut efter 200mil, var det slut över hela, blankt i mitten eller på sidorna.
Då får man ett hum om körstil och kan ge bättre rekomendation.

Det tog slut idag i mitten.. såg corden titta ut.. kört max 250mil

Kör en hornet, solid snake här säger att de e' slut pga att ja övar mig mycke på å wheela.. ja vet inte.. men ja behöver nya däck nu iaf å känns tråkigt å köpa nya som tar slut direkt...

Pratar vi Super touring däck likt Metzeler Z6 så är det till 100% ett helt annat däck som gäller i dag, ett däck som släpptes bara för några veckor sedan:

DUNLOP ROADSMART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Fürstenhoff.

Va tror du för däck då.. touring känns lite sådär.. försöker hålla igång på små krokiga vägar.. även om ja har långt kvar till att vara en mästare på att hantera hojjen.. sen lite wheelning å bus.. klarar ja av 600 mil på dunlop 208rr eller ska ja köra på nått annat??

Du verkar vara insatt...

Last edited:
Jag kötpe precis en uppsättning michelin pilot power till gixxern, ska gå bana och landsväg, inte prövat dem än men de verkar bra, fått bra kritik och de e mjuka som fan, tror de e bra grepp

Det tog slut idag i mitten.. såg corden titta ut.. kört max 250mil

Kör en hornet, solid snake här säger att de e' slut pga att ja övar mig mycke på å wheela.. ja vet inte.. men ja behöver nya däck nu iaf å känns tråkigt å köpa nya som tar slut direkt...

Du verkar vara insatt...

Ser ett dragon ut på det sättet efter 250 mil så skulle nog jag titta lite på dämparinställning samt lufttryck, eller fundera lite på körstilen.
Enda däcket som skulle klara sig bättre är ett hårdare mer touringbetonat däck.

Varför snåla på det som är så viktigt? Michelin Pilot Power har jag alltid kört och kommer fortsätta med det.

Håller 1000 mil om man inte burnar och leker för mycket.

Pratar vi Super touring däck likt Metzeler Z6 så är det till 100% ett helt annat däck som gäller i dag, ett däck som släpptes bara för några veckor sedan:

DUNLOP ROADSMART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Fürstenhoff.
Verkar intressant.. Goda omdöme i de recensioner jag läst..
Jag söker däck med goda egenskaper i torrt, kör så aktivt det går med heffaklumpen*.. Hojen sätter vissa gränser och därför känns det onödigt att lägga pengar på rena sportdäck med kort livslängd..
Är Roadsmart däcket för mig?

* MT-01.. snart 1810cc, +120rwhp/170Nm..

Kan du få tag i NYA 208RR så är det bara att slå till då du får ett kanon däck vad beträffar torrgrepp & livs längd - lätt över 600mil!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Köpte själv upp alla hos Dunlop till mina kunder då alla som kör på dem är super nöjda!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Vad är priset på en uppsättning såna dåom man får fråga? 190/55/17 el 190/50/17 & 120/7017. :)
//Snake

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...