Billiga koniska luftfilter, (typ: biltema) 55mm. Var hittar jag?

Ebay ?

Filter

Tror inte du hittar nå billigare

Last edited:
Det är nog svårt att vara så snål att man tycker biltemas prisbild är för hög. Det är sällan man hittar något som är mycket billigare. Gör ett försök på www.aliexpress.com

Det är nog svårt att vara så snål att man tycker biltemas prisbild är för hög. Det är sällan man hittar något som är mycket billigare. Gör ett försök på www.aliexpress.com

Nu missförstod du mig nog. Biltemas filter kostar 12 kr styck. Fast de är för små för min cykel. De andra filter som jag gav pris på är i runda slängar 150 kronor styck på mc-firmor. alltså 600 spänn för en uppsättning filter.

Det tycker jag inte handlar om snålhet, utan snarare dumhet att välja de dyrare. För "lågpris" alternativen hos mcfirmorna tror jag inte är något som helst bättre än biltemas luftfilter.

Nu missförstod du mig nog. Biltemas filter kostar 12 kr styck. Fast de är för små för min cykel. De andra filter som jag gav pris på är i runda slängar 150 kronor styck på mc-firmor. alltså 600 spänn för en uppsättning filter.

Det tycker jag inte handlar om snålhet, utan snarare dumhet att välja de dyrare. För "lågpris" alternativen hos mcfirmorna tror jag inte är något som helst bättre än biltemas luftfilter.

Är det till din gamla 750 kommer den säkert att gå dom en påse nötter med originalförgasarna, bara så du vet....

Prova att gå in på Svenska Biltema och inte Danska.
Inte ens materialkostnaden är väl under 20 kr. :rolleyes:

Är det till din gamla 750 kommer den säkert att gå dom en påse nötter med originalförgasarna, bara så du vet....

Fick snabbt gå o läsa på lite. Är det p.g.a. vacuumförgasaren?! hmm.. verkar som att det kan vara ett problem med singelfilter på sådanna... Är det svårt att få det att funka?? Motorn går nämnligen inte bra, och jag har ingen luftburk kvar.. Köpte den utan :D

Fick snabbt gå o läsa på lite. Är det p.g.a. vacuumförgasaren?! hmm.. verkar som att det kan vara ett problem med singelfilter på sådanna... Är det svårt att få det att funka?? Motorn går nämnligen inte bra, och jag har ingen luftburk kvar.. Köpte den utan :D

Ja det är nästan omöjligt att få den att gå bra utan luftburk. Leta upp en på ebay.

Tänk på att dom flesta billiga filtren typ Emgo har en inre läpp som blockerar viktiga passager i CV förgasare så dom funkar inte om man inte lyckas skära bort läppen. Det finns hyffsat billiga filter som är designade som ett KN filter istället som inte har den där störiga läppen. Jag kör t.ex. med dessa och dom är kanon https://www.mikesxs.net/product/15-0035.html

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT