Billiga däck byten i Småland

Johan H

grus trivs bäst som asfalt
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
CBR 1000 F-97
Tja!

Vill bara upplysa dom som bor runt Nässjö. Med radie 10 mil att Mascot motor har riktigt billiga priser på däckbyten.
Tex min cbr 1000F-97 3355 kr för av montering av hjul från hoj till balansering till montering på hoj igen. o det e inklusive moms.
Michelin pilot road.
Mycket nöje
MVH Johan H:)

Hörde från någon som bytte däck någonstans i Backaryd/Hallabro iofs inte i småland kanske men på gränsen.....För övrigt...är det ingen som importerar däck till hojarna som man kan göra med bildäck?

Då kan jag tipsa alla som bor i Katrineholm, eller nära att Plåtis Däck tar 50:- för att byta ett däck om du kommer in med fälg+gammalt däck + ett nytt. Najs Prajs.

Ja det var ju just vad jag menade.....det är ju så som man gör med bildäcken att var o en köper hem sina däck från [URL="http://www.dackonline.se/[/URL]
Är det någon som gör så då....själv har jag skickat efter däck till bilen två gånger nu utan problem.....problemet är ju i så fall vem som vill lägga på dom.....men gör nån så med hojdäck också?

ja jag köper både hoj däck o bil däck från däckonline.har alltid funkat bra för mig:)en kompis på däckia lägger om dom för mig sen...

Ja det var ju just vad jag menade.....det är ju så som man gör med bildäcken att var o en köper hem sina däck från [URL="http://www.dackonline.se/[/URL]
Är det någon som gör så då....själv har jag skickat efter däck till bilen två gånger nu utan problem.....problemet är ju i så fall vem som vill lägga på dom.....men gör nån så med hojdäck också?
Ja, om du läser i tråden så är det ganska många bara där som har handlat från nätet, eftersom man tjänar åtskilliga tusen på det. Mc-firmor brukar vilja ta hutlösa pengar för att byta däck om man har handlat på nätet, men det går alltid att hitta nån som tar en hundring.
Som en liten notis så ringde jag till en däcksverkstad å frågade vad dom tog för att kränga däck åt mig. Han började mumla om att han kunde sätta på nya däck å hade hemma osv. När det gick upp för honom att jag hade nya däck själv vaknade han upp å började hävda att dom hade han ingen garanti på, och inte jag heller, å det var såååååå livsfarligt att köpa däck på nätet, dom var ju jättefarliga :fakta Han avslutade samtalet med att om jag ville leka med livet som insats för att jag var snål fick jag göra det någon annanstans :dummer Reifenversand säljer fler däck i timmen än han gör per år, vem har äldst däck i lager tro... :va

Tja!

Vill bara upplysa dom som bor runt Nässjö. Med radie 10 mil att Mascot motor har riktigt billiga priser på däckbyten.
Tex min cbr 1000F-97 3355 kr för av montering av hjul från hoj till balansering till montering på hoj igen. o det e inklusive moms.
Michelin pilot road.
Mycket nöje
MVH Johan H:)

För det priset kan jag med skruva av dina hjul, lämna in de till en däcknasare som byter svålar för 300 kr..tycker 3000 kr är dyrt för en timmes jobb(NU kanske du har däcken i det priset, har du INTE det så är du så lurad...), för det tar inte längre tid en 1 timme om man tar det sakta och metodiskt, kanske med lite småstrul vid inpassning, det är för mig som är lekman, har man rätt verktyg och gör det hela dagarna kapar man säkert tiden ännu mera. Du känner ingen bekant som kan skruva billigare åt dig? För det är inte så besvärligt att lämna in hjulen lösa.
Men bra att du är nöjd! Själv så gick mina däck på 2650 kr för båda däcken, monterat och balanserade däck, allt arbete runt ikring får man göra själv.

Last edited:
*/ ?>
Back