Billiga/bra flyg till USA + inrikes flyg där, andra tips?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Ska till Louisville.
Gärna med endast ett byte. Verkar som Arlanda-Philadelphia-Louisville är det som är smidigast?

Spelar det någon större roll om man flyger med USAir eller Continental Airlines? Same shit?

Sitter man som en sardin i dom här planen? Om man bokar på sidor som http://www.travelpartner.se brukar det gå att fixa platser vid nödutgångar med bättre benutrymme? Eller är det vid incheckning man har chans att fixa detta?

Hyrbilsfråga. Hittat någon liten skrutt för ca 2000kr i veckan. Men sen vill man ha försäkring så man inte blir skickad till Guantánamo om man krockar. Är det en tusenlapp till direkt eller, vad 'bör' man ha för tillägg?

Angivet pris inkluderar:
AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY, SJÄLVRISKREDUCERING, SKATT, SUPPLEMENT TILL ANSVARSFÖRSÄKRING, VEHICLE LICENSING COST RECOVERY:, CUSTOMER CONTRACT FEE:

Last edited:
Försäkring är inte särskilt dyrt (om du inte är under 26). Kolla med hyrbilsfirman så att ditt vanliga körkort duger. Jag hade aldrig några problem innan jag skaffade mitt amerikanska körkort så jag vet inte riktigt var hypen kring internationella körkort kommer ifrån... :confused:

Midwest Airlines brukar jag flyga med när jag kan. Bra priser, extra breda skinnsäten och 2 (!) varma chocolate chip cookies... Vad mer kan man begära? :tummenupp

United brukar jag hålla mig borta från. Har haft dåliga erfarenheter med förlorat bagage, mängder av inställda avgångar osv.

Continental är dyra inrikes, men bekanta från sverige har lyckats boka bra paketresor med både inrikes och trans-atlantic flights. Iofs genom resebyrå.

USAir då?
ca 8000kr tur/retur med bara en mellanlandning är ju schysst.
Sitta lite dåligt 1.5 tim inrikes kan jag stå ut med men över Atlanten vill man sitta så man kan röra sig lite.

USAir då?
ca 8000kr tur/retur med bara en mellanlandning är ju schysst.
Sitta lite dåligt 1.5 tim inrikes kan jag stå ut med men över Atlanten vill man sitta så man kan röra sig lite.

Jag har bara flugit US Airways (antar att det är det bolaget du menar) inrikes och de planen var små, men billiga. För mig är det oftast viktigtare att det är rätt tid än rätt bolag, och US Airways har funkat för mig de gånger jag provat dom.

Du kan kolla olika bolags plantyper på www. seatguru.com. Underlättar förstås om man vet vilken plantyp de använder för den flight du ska med...

Personligen flyger jag alltid SAS över antlanten.

Till NY är Continental billiga... Dit går det att hitta riktiga klipp samt att du kan flyga i stort sett över hela USA (och världen) därifrån.

Annars flyger jag alltid KLM över Amsterdam när jag ska hit.

De sista gångerna jag flugit har jag kollat direkt på klm och air france hemsida och fått bästa priser därifrån, lätta att överblicka antal byten och annat bjäfs med. Dallas 4k+skatt eller nåt sånt, LA 5+lite växel+skatt.

Kul nu när jag skall till portugal (som väl i jämförelse är grannbyn) och det kostar 3k+skatter. Åandra sidan, hade jag velat flyga till borlänge eller nåt sånt så hade det väl kostad 3k det med, så vafan... portugal måste väl ha varmt såhär års?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!