Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en Mercruiser 496 Magnum och kör på OKQ8 Formula MX 10w40 och det lirar kanonbra.
OK vad köper du den för kr/L?
För övrigt vad har du för båt igen. tror jag har sett nån film med den för länge sen.
vart då nånstans? köper man den på macken bara? eller hos typ mekonomen..
RoLLER; Jag tjackade min på [url skrev:www.rollersmc.se[/url] i Stockholm.
Mmm dumjänkare tenderar att hålla vid att de ska ha mineralolja.
Såväl i bilar, som båtar, som i stora luftkylda twinmotorer i hojar, iaf i ett märke som förkortas med två bokstäver
Helst rak 50-olja ska det vara oxåRiktigt grottmannamässigt och konservativt. För självklart har ju utvecklingen stått stilla sedan DEN rekommendationen kom ut 1946...
Och nej, syntetolja läcker inte mer.
Fy skam - gå till Oljetrådarna, plöj igenom, bilda en EGEN uppfattning, inte lyssna på dravel, inse att mineralolja alltid är sämre, men.... givetvis går att använda
osv osv osv
*suck*
Lirar det så lirar det. Vad blir bättre med en dyrare olja? Om alla tycker att en billig mineralolja gör jobbet så varför elda för kråkorna? Förlänger man livslängden på motorn eller vad blir egentligen bättre?
Dom e jeffligt lågvarviga V8'orna... Men samtidigt utsätts dom för en otrolig hög statisk påfrestning. Det e som att häkta på en 2 ton tung släpvagn på en personbil och köra på konstant full gas i en kraftig uppförsbacke. Det är tungt tungt tungt.
Så vad Säger Doktorn? Vilken rekomenderar du (ur Q8's sortiment)?.
rekomendera en Mineralolja till en 7,4 liters (drygt)
: valmers
Jag skrev fel, drygt 8 liter skulle det stå.
En motor på "7-liter-nånting" är en bränslepump i mina ögon.![]()
Då syftade du till 496an, jag trodde du menade 454an eftersom den lämpligen ligger på just 7,4 l.
Hoho, är du ute efter lite volym (för att kompensera annat?) så tjöp den här 706an. http://www.nitroz.se/annons.asp?adid=12187
Hörde jag tack?![]()
Jag satt och filade på ett svar men jag orkade inte fördjupa kände jag.
Det viktiga för mig när det gäller oljan är att motorn går bra och att man inte får nåt oljerelaterat problem. Varför köpa en syntetolja när mineraloljan gör jobbet med bravur och dessutom är motortillverkarens rekomendation?
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten