Billig intercom?

• Thread starter Thread starter Heale
  • Start date Start date

Heale

Guest
Som rubriken lyder så söker jag efter en billig enkel intercom. Tjejen åker inte med jättemycket men de gånger hon gör det hade det varit gött att kunna prata lite. Åker alltså på samma mc. Viktiga är väl att hörsnäckan är ok, inte för stor.

Någon som har ett bra tips? Vet att det finns många länkar i ämnet men orkar helt ärligt inte läsa alla:)

Tack för hjälpen

Jag köpte en snorbillig uppsättning trådburen intercom från Lidl för ett par år sen. Använde den ett par gånger med exet bakpå men tröttnade fort på den. Den såg ut som två billiga handsfree-set med två öronsnäckor och en liten mikrofon. Ljudet var uselt så det var svårt att höra vandra och snäckorna skavde i öronen. Men det värsta var surrandet och brusandet när man INTE pratade. Så nej, för billig intercom är inte värt pengarna.

Nu använder jag och polarna Scala Rider 2 vilket funkar sjukt bra! Inget brus och man hör varandra bra även i motorvägsfart.

Jag har inga erfarenheter av Biltemas eller mellansegmentet men passa dig för dom absolut billigaste.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup