Billig försäkring

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
:confused: Jag e på väg att köpa min efeterlängtade motard, blir en KTM 640 lc4a prestige-05a, till min fråga....Var hittar jag billig motardförsäkring, helår helförs.....???

Kanske tråden fanns innan men de flesta försäkringstrådarna handlar om R hojar.

Mvh D

Last edited:
bilsport och mc om du har garage. Jag har Folksam, inget krav på garage, billig självrisk,
6000 nånting per år hel/hel avställningsbar med garageförsäkring på ca 100kr/mån.

Jag har Bilsport & MC Försäkringar 3500 helår dock krav
på att hojen står i garage på natten med godkända lås.

// Peter

Jag har Bilsport & MC Försäkringar 3500 helår dock krav
på att hojen står i garage på natten med godkända lås.

// Peter

Jag har också den försäkringen. Ett litet tillägg på det hondacrf sa... Man måste ha full skyddssutrustning också...

Tror faktiskt inte att det finns en billigare försäkring om du tar offroad-förs. som billsport-mc erbjuder. Är du med i SMC får du ner den några hundralappar till :tummenupp

Jag e oxå på jakt efter försäkring. Kollar man priserna på nätet hos Bilsport Mc så fick jag 7814kr för en Husaberg 650, helförsäkring i gbg. 30år och haft mc-kort i 7år De e inte nåt vidare billigt anser jag. Hur får ni det så billigt. Jag har ju sett summor nere på 3000 spänn mm här inne på forumet.

Men å andra sidan gick det ju inte o välja att den stod i garage. Men det kanske e ett krav?

Läste nu att kravet var garage nattetid på hemorten...

Last edited:
JAg e oxå på jakt efter försäkring. Kollar man priserna på nätet hos Bilsport Mc så fick jag 7814kr för en Husaberg 650, helförsäkring i gbg. 30år och haft mc-kort i 7år De e inte nåt vidare billigt anser jag. Hur får ni det så billigt. Jag har ju sett summor nere på 3000 spänn mm här inne på forumet.

Men å andra sidan gick det ju inte o välja att den stod i garage. Men det kanske e ett krav?

Man väljer deras offroad-försäkring :tummenupp

Man väljer deras offroad-försäkring :tummenupp

Det var ju det jag gjorde...

Sökte för övrigt på postnummer i Växjö samt Mariefred där ni bor, då var priset 4268kr samt 3854kr om man var medlem i SMC, det e lite skillnad mot gbg iaf...:fatta!

6650kr fick jag ner det till med SMC rabatt i gbg... Börjar bli humant...:machinegu

Last edited:
Jag har Folksam på min 525:a. Halvförsäkring med SMC-rabatt kostar 1500 kr för mig. Klart överkomligt... :-)

Jag har Folksam på min 525:a. Halvförsäkring med SMC-rabatt kostar 1500 kr för mig. Klart överkomligt... :-)

Ringde folksam idag, fick ett pris på 3290kr med SMC-rabatt för hel och 2732 för ½. Nu börjar vi snacka vettiga priser... 4500kr utan SMC för hel, samt 3236 för ½.

Priserna har ju gått upp en del igen (ökade skador osv...) på offroadförsäkringarna. Jag har nog 3.800 nånting hel/hel hos b&mc, men när det var som lägst kostade det bara 1.500 och det var då lägre än vad en vanlig scooter-moppe kostade (hade en sån med). Ingen rim och reson kan tyckas, men det var fler olyckor och mer skadade och stölder på moppefronten.

Jag har för mig att jag betalade mindre för en KTM620SC och en KTM Duke II tillsammans,än vad moppejäkeln gick på... Det var runt -01 till -02 nånting.

Har inte kollat nu på ett tag, men det kan vara läge att kika hos andra bolag och se om de har lägre premier. Men man hoppas ju också att man verkligen får ut ersättning om det händer något och inte bara betalar en billig försäkring i onödan :3freak Från b&mc var det dock inga problem -02 (men så var det ju solklart att jag inte var vållande) - samma hoj som jag fortfarande åker omkring på för övrigt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon