Billig försäkring per telefon?

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Tja.
Fick nyss en snorbillig försäkring från Folksam per telefon. 2000 kr/år halv.
3 ggr så billigt som andra bolag. Billiga självrisker också. Låter lite för bra för att vara sant, men bruden i telefonen intygade att priset inte kommer ändras.

Tror ni jag får detta pris på kvittot eller kommer det vara annorlunda? Jag tackade ju ja med detsamma med tanke på att jag vill köra imorgon.

Har en CBR600 -95.

Ibland är det bara så att även försäkringsbolagen förvånar. Jag vet att jag själv reagerade likadant när jag ringde just Folksam för 2 säsonger sedan. Är det så att priset har förändrats på pappret, så är det ju bara att ringa upp dem och ge dem helvete och byta bolag.
Jag vill också åka hoj i morgon, avundsjuk. Tyvärr är hojen i delar än så länge.:gnissla

Du tog väl brudens namn? Har själv varit med om liknande, sedan då fakturan kom så var den ett par 100% dyrare.

För övrigt fegt att låta brudar som har en småläcker röst kränga försäkringar och grejer. En polare till mig kom ut från en affär med hjälm för ca 6000-7000kr, detta några veckor efter han köpt ny hjälm... han påstod att han blev förhäxad av läckerbiten som jobbade där...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing