Billig/Bra Fiddy Verkstad i Sthlm?

Mr163

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
08 Orion Fullsize
Tjena! de är så att när ja skulle fixa bromsarna på min ORION 250cc så lossna tankens sak, vet inte va den heter men den som man stänger o öppnar bensinen med. Så jag undrar om ni kan/vet ngn bra verkstad som är också billig jag kan köra till. Verkstaden ska ligga i sthlm helst. Har hört att de finns en i sundbyberg, och en i stinsen?

de heter soppakran, sen har du tex 24mx.se ligger i årsta industriområde

bättre att du lär dig meka själv, för tro mig fler grejer kommer behövas mekas med på en sådan hoj.

Har den lossnat eller gått av? har den gått av blir det billigast och enklast att köpa en ny tank. annars kan du försöka fixa det med fulknep.

Det är så att när ja skulle fixa bromsarna så märkte jag att det börja läcka bensin från tanken. Så jag följde efter dropparna och de droppade från soppakranen. Så jag kolla om skruven kanske var lös och den var det. Så jag skruvade den tillbaka men efter några varv så lossna hela och fick bensin på mig som f*n. Så nu sitter halva skruven i tanken "hål" och halva står kvar med kranen.

Enklast brukar vara att byta tanken, tyvärr är det ingen super kvalitet. Sitter den ingjutena hylsan kvar/fast så kanske det kan fungera.
Montera bort tanken och se om du kan få bort resterande del av skruven. Är hylsan lös så köp en ny tank, nästan omöjligt att få fast hylsan i tanken igen om det släppt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT