Billig öl

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Hej!

Jag är snart färdig med min examen, och därtill hör den obligatoriska exölen!
En fest där värden står för ölen kort och gott.. :fyllisar

Under en sån här tillställning är det naturligtvis viktigt att bjuda på god öl, samtidigt gäller det att hålla ner kostnaderna eftersom man är arbetslös och har varit det i närmre 17 år..
Är det någon som kan rekommendera ett gott billigt öl i den låga prisklassen till en stackars Linköpingsbo?

Jag minns en gång när jag fick köpa en platta mariestads av en kompis, det var både gott och billigt. Men nu när jag går till systemet kan jag inte hitta samma öl till samma pris.. Är det någon som känner till något systembolag med lite bättre priser? :rofl

Det billigaste på systemet är 18:80/l för Harboe Pilsner, Burk 500 ml. (9.90:- /burk)

Jag dricker inte öl så jag vet inte om det är gott eller inte, men misstänker att det inte är någon finsmakarfest du planerar.

Tror inte folk vill skriva ut de såhär;)

Du är inne på rätt spår, det är PM som gäller.. :rolleyes:

APK-dokoment har jag liggandes sen högstadietiden, men nu snackar vi öl som är prisvärd på riktigt!

Åbros arton56 amber är mumma! :tummenupp Men förhållandevis dyr på systembolaget i stan.. Du har rätt i mycket av det du säger KTM620. :)

Det billigaste på systemet är 18:80/l för Harboe Pilsner, Burk 500 ml. (9.90:- /burk)

I tyskland kostar en låda sån öl runt 60 kronor... :öl

Fast, det tar ju sin lilla stund att ta sig ner dig och hem igen, man får nästan räkna med en dagsutflykt från Helsingborg.

Måste vara ett sjuhelsikes kalas för att det ska gå ihop sig att åka till tyskland.

I tyskland kostar en låda sån öl runt 60 kronor... :öl

Fast, det tar ju sin lilla stund att ta sig ner dig och hem igen, man får nästan räkna med en dagsutflykt från Helsingborg.

och det tar än längre tid från Linköping..

Måste vara ett sjuhelsikes kalas för att det ska gå ihop sig att åka till tyskland.

Japp, så stort kalas blir det inte, men det kanske är någon annan som vill ha / har haft stort kalas. :)

Last edited:
Hur kan hundra mil ta 14 timmar?:va
Om man har en fullastad dieseltransit eller?

Jag vet inte om du tycker att det var mycket eller lite, men snitta 70 på den resan är grymt bra!
Färjetider skall passas in, mat ska ätas och så ska man stångas med alla andra snåla svenssons på bordershop också!

Du åker ju ner till Tyskland och handlar på en dag, Åk vid 02-03 på natten och kom hem på kvällen igen.

Sen blir ju inte färjan så dyr om du är tillbaka på 2-3 timmar eller vad det är.
Annars finns det ju rätt många som säljer i Lkpg.

Du åker ju ner till Tyskland och handlar på en dag, Åk vid 02-03 på natten och kom hem på kvällen igen.

Sen blir ju inte färjan så dyr om du är tillbaka på 2-3 timmar eller vad det är.
Annars finns det ju rätt många som säljer i Lkpg.

Ca 930kr kostar båt biljetterna men man får tillbaka 200danska om man är tillbaka inom 3timmar,,

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back