Bilklädsel, original VW Golf 2016

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Är det någon som vet var man kan hitta originalklädsel till säten i en Golf från 2016. Har försökt googla, men hittar bara en massa överdrag av olika sort och det är inte vad jag är ute efter.

Anledningen till att jag behöver byta klädsel på en av stolarna är för att jag tydligen hade målarfärg på byxorna när jag satte mig i bilen och jag har inte hittat något bra sätt att få bort det och känner att det enklaste är att bara byta klädseln. Jag skulle iofs kunna vända mig till originalhandlaren, men min erfarenhet säger mig att det ofta kostar mer än det smakar när man har med dem att göra, så det får bli sista utvägen.

Har du kollat med någon duktig rekond firma dom kanske kan få bort färg fläcken.
Det kanske finns på någon bildemontering att få tag på

Provat ångtvätt? Funkar bra på mycket olika skumma saker. Finns ju ganska billiga sådana, eller kanske låna. Beg. säte från skroten tror jag är billigare än ny klädsel, men kan ha fel.

Har du kollat med någon duktig rekond firma dom kanske kan få bort färg fläcken.
Det kanske finns på någon bildemontering att få tag på

Provat ångtvätt? Funkar bra på mycket olika skumma saker. Finns ju ganska billiga sådana, eller kanske låna. Beg. säte från skroten tror jag är billigare än ny klädsel, men kan ha fel.

Hör med bil och marintextil i Linköping https://bilomarintextil.se/

Jag har kikat på att köpa en komplett stol, men det verkar dels vara ordentligt dyrt och även rätt svårt att hitta en stol med rätt klädsel. De jag hittat har haft en prislapp på mellan 4-12000:-, och då har de billigare både varit med fel klädsel och dessutom har de kommit med egna fläckar.

Jag har en ångtvätt hemma, men jag har inte testat med den då jag utgått ifrån att det inte skulle funka. Kan kanske vara värt ett försök innan jag avskriver det helt. Annars får jag nog kolla med rekondfirmorna i stan eller bita i det sura och vända mig till märkesverkstaden.

Ska kika med företaget som @gundj tipsar om också.

Jag har kikat på att köpa en komplett stol, men det verkar dels vara ordentligt dyrt och även rätt svårt att hitta en stol med rätt klädsel. De jag hittat har haft en prislapp på mellan 4-12000:-, och då har de billigare både varit med fel klädsel och dessutom har de kommit med egna fläckar.

Jag har en ångtvätt hemma, men jag har inte testat med den då jag utgått ifrån att det inte skulle funka. Kan kanske vara värt ett försök innan jag avskriver det helt. Annars får jag nog kolla med rekondfirmorna i stan eller bita i det sura och vända mig till märkesverkstaden.

Ska kika med företaget som @gundj tipsar om också.
De där ångtvättarna är lite mystiska! Saker som man tror ska gå som en dans funkar inte alls medans på vissa grejer är det rena jävla mirakelmaskinen.

De där ångtvättarna är lite mystiska! Saker som man tror ska gå som en dans funkar inte alls medans på vissa grejer är det rena jävla mirakelmaskinen.
Jo, hittills har jag inte varit särskilt imponerad när jag testat den, men det kanske är som du säger att den funkar där man minst tror det. Värt ett försök åtminstone.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan