Bilister, del 714

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Måste bara släppa ut lite ånga, och kanske för jag vet inte vilken gång i ordningen påminna om vikten av att alltid vänta sig mordförsök från bilister.

Låg ute på E4 tidigare idag och kom ikapp en långtradare. Eftersom jag var på en relativt slö offroad och närmade mig min avfart, samt hade rätt mycket trafik runtomkring, släppte jag av och lade mig bakom. Turbulensen gjorde kursstabiliteten... låt oss kalla det för intressant... så jag bytte spår lite åt höger där det blåste mindre.

Hojen ifråga saknar backspegel, vilket gjorde det extra intressant när jag vid mitt vänstra knä i ögonvrån ser framflygeln på en Skoda dyka upp! Dumfan i bilen bakom hade bestämt sig för att köra om mig, men eftersom han själv höll på att bli omkörd gjorde han det helt sonika med tre fjärdedelar av bilen i mitt körfält och jääääävligt liten marginal till mig.

Slutet på historien? Jag ringde farbror polisen som tyckte att hade jag vittnen hade han som körde sannolikt varit ganska kokt i rätten vid en anmälan för vårdslöshet. Nu låg tyvärr kollegorna i deras bil framför långtradaren jag var bakom just då. Han fick i alla fall en påringning där jag förklarade att han hade varit 200 meter från rättssalen. "Olycksfall i arbetet", var förklaringen. Förhoppningsvis blir det inte fler olycksfall, inte på arbetet och inte på motorvägen.

Föreslår att vi alla tar regnummer och ringer när vi ser folk bete sig på det sättet mot oss eller andra hojåkare.

Men herregud sicken liten POLIS vi har här då.....ska vi ringa snuten så fort vi ser nåt lär vi inte få göra annat.:confused::confused:
Ena stunden ska vi hata snuten o andra ringa dom...:va:va

Men herregud sicken liten POLIS vi har här då.....ska vi ringa snuten så fort vi ser nåt lär vi inte få göra annat.:confused::confused:

Sorry, glömde säga att det naturligtvis är OK att han försöker köra två decimeter från just dig i 110, bara han lämnar alla andra i fred. Ursäkta om jag fick det att låta som att även du är en del av ett MC-kollektiv som önskar lite respekt från bilisterna i trafiken.

Vad har du för hoj? Jag kan ringa tillbaka och tipsa om att han skall ignorera läxan om han ser dig ute på motorvägen.

Ena stunden ska vi hata snuten o andra ringa dom...:va:va

Jag antar att du inte har varit nära att bli påkörd än? Vänta bara, det kommer.

Det händer ju varje vecka...

Förra veckans skörd:

tisdag: Ska svänga av vid lund södra på väg hem till Lund kommer från Malmö. Håller motorvägsfart + lite moms. Då möter jag en gammal golf som backar tillbaka på motorvägen för han ville tydligen inte köra av just där. Hur man kan bara komma på iden att backa tillbaka upp på motorvägens avfart är ju en höjdare. Tur att jag hann se det, tar ju några meter att stanna i 120km/h...
Torsdag: Mellan Malmö-Lund så kör jag om en dansk, går in i högerfilen framför han. Bilen framför mig bromsar hårt så jag måste bromsa. Dansken blir sur för att jag kört in framför han och kör demonstrativt om mig med ca. 30cm marginal till hojen. Trots att hela vänsterfilen var fri. Kände bara hur hojen började sugas in mot bilen pg.a. aerodynamiken. Höll på att bli farligt, blev djävligt rädd, eftersom han medvetet försökte köra in i mig.(så kändes det)

Vet inte vad man ska göra egentligen. Förstår dom som sparkar av backspeglar, men det löser ju inget egentligen.

:fatta!
Hoj ska alltid köras med så långt avstånd till bilar som det bara är möjligt. Detta gäller åt alla håll och leder.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...