Bilfråga.VW.Belysningen flimrar.

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
FZS 600
Vågar mig på att slänga ut en bilfråga här! ehee :)
Det är nått probs med det elektriska. När jag startar bilen (vw-85)så tar det några sekunder innan motorn varvar upp. Under den tiden går väl all strömförbrukning med hjälp av batteriet? Så långt allt väl. När jag sedan gasar till lite så att laddningslampan på instrumentpanelen slocknar, då generatorn börjar förse bilen med ström så är problemet följande. Då börjar belysningen i hela bilen att flimra! :( Rent spontant tänker jag generatorn! Har hittils bara kollat så att kabeln till batteri m.m inte har skavts på eller nått sånt. Inget fel där. Kan det vara generatorpaj eller spänningsregulatorn, eller nått helt annat? Det är en Boschgenerator. :va Tycker bilen går lite ryckigt också.. Hmm

Är troligtvis kolen som är dåliga... men dom brukar på de flesta generatorer sitta ihop med regulatorn så man byter alltihop!

Har man riktigt otur har man dålig yta på ytan som roterar där kålen ligger an... och då blir det genast mer besvärligt!

Honken skrev:
Är troligtvis kolen som är dåliga... men dom brukar på de flesta generatorer sitta ihop med regulatorn så man byter alltihop!

Har man riktigt otur har man dålig yta på ytan som roterar där kålen ligger an... och då blir det genast mer besvärligt!
Jo. Kolen var dåliga o hela den mojängen dom sitter i var ju rostig o eländig. Säkert nått vajsin med själva spänningsregulatorn åxå. :)
Nu är jag 200:- fattigare för nya delen, men allt funkar finemang nu. :tummenupp

Annars så brukar det hjälpa ibland med att ta en stålborste och borsta runt polerna på batteriet så brukar det bli bra, men nu var det ju inte det som var felet, men det brukar funka ibland

*/ ?>
Back