Bilfråga - Lada.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Bilfrågor.

Är i köpartagen när det gäller bruksbil, roadtripbil, slit- och slängbil, kulbil och skitbil, rent ut sagt. Helst av allt är det 745 som står på önskelistan. Sitter dock och kollar alternativ hela tiden. Kom osökt in på denna skönhet. Är bilen ett alternativ till 745 överhuvudtaget? Kan man fälla sätena och slagga 3 sletna fullvuxna pojkar i bagaget/baksätet?

Erfarenheter mottages tacksamt.

:)

Last edited:
Billson skrev:
Köp den är ju grym jue :yoparty
Den är avställd enligt vägverket, man kan fråga sig varför. Å andra sidan är det en ägare sedan ny. Priset är billigt som tusan och bilen är ball som få.

82 kW, 1,7 liters motor. :yoparty

Krocksäker som en normal sporthoj. :3freak

Baksätet går att fälla och sålänge nån inte har bögfobi så ska ni nog kunna sova i den.

Angående kvalitet så finns de i alla klasser. Vissa funkar problemfritt år ut och år in medan andra går sönder bara av att man tittar på dem.
Provkör och kolla så att motorn går någotlunda jämnt. Rost finns överallt, titta så det inte gått genom karossen bara.

Svårt att säga nåt generellt då de har väldigt varierande kvalitet. Testa och om det känns rätt så köp. Var beredd på hög bränsleförbrukning bara, låt dig inte luras av liten motorvolym ;)

Låter onekligen spännande.... Hittade denna texten på Internet.

"Bilen var nämligen totalt omöjlig att komma överens med. Första provturen slutade med punktering på ett bakhjul och världens sladd ned i ett dike. Två dagar senare låser sig styrningen och jag kanar in i ett träd, dock utan skador på bil eller förare. På väg hem efter denna incident lossade kränghämmaren ifram. Tvärnit! När detta var fixat hann vi inte många km förrän ett framhjul lossade i 50 km/h. Bilen vred sig 3/4 varv och framhjulet arbetade sig in under bilen. Vi fick gräva ett hål i backen för att få in en domkraft och lyfta upp bilen. Vid närmare undersökning så hade bultarna gängat ut sig p.g.a av de var totalt utslitna. Nya bultar inskaffades och allt var frid och fröjd i ca 2 mil."

:3freak

Ädit: Rockenroll :yoparty

zoddri skrev:
Baksätet går att fälla och sålänge nån inte har bögfobi så ska ni nog kunna sova i den.

Angående kvalitet så finns de i alla klasser. Vissa funkar problemfritt år ut och år in medan andra går sönder bara av att man tittar på dem.
Provkör och kolla så att motorn går någotlunda jämnt. Rost finns överallt, titta så det inte gått genom karossen bara.

Svårt att säga nåt generellt då de har väldigt varierande kvalitet. Testa och om det känns rätt så köp. Var beredd på hög bränsleförbrukning bara, låt dig inte luras av liten motorvolym ;)
Fräckt. Jag ska nog ringa säljaren imorgon och kolla efter lite vad det är och inte är för fel på bilen.

Du är ta mig fan dum i huvet henke!! Men det är kanske därför jag gillar dig...

KÖP!!! :yoparty

Sen tycker jag att ett par bleng-bleng navkapslar från biltema borde tryckas på!!! Lite hiphop måste det ju vara!!!

Sundance Kid skrev:
Du är ta mig fan dum i huvet henke!! Men det är kanske därför jag gillar dig...

KÖP!!! :yoparty

Sen tycker jag att ett par bleng-bleng navkapslar från biltema borde tryckas på!!! Lite hiphop måste det ju vara!!!
Maddafakka! :fakta

Hittade en riktig infosida här

Ball bil! :hihi

jag skulle nog inte ha den som roadtrip bil då den garanterat går sönder var femte mil. Lada har sån oändligt dålig kvalitet. Jämförbar med allt i allo märket united.

Å andra sidan är det nog mer smart att lägga lite mer på en 745 a'la

Denna
eller
Denna
eller
Denna

Inte alls lika kul. Men man kommer nog till Tyskland och hem igen. Med en jävla massa öl dessutom.

hållundan skrev:
Är i köpartagen när det gäller bruksbil, roadtripbil, slit- och slängbil, kulbil och skitbil, rent ut sagt. Helst av allt är det 745 som står på önskelistan. Sitter dock och kollar alternativ hela tiden. Kom osökt in på denna skönhet. Är bilen ett alternativ till 745 överhuvudtaget? Kan man fälla sätena och slagga 3 sletna fullvuxna pojkar i bagaget/baksätet?

Erfarenheter mottages tacksamt.

:)

öhm... finns nog inte så mycket billiga skitdelar till dom :va

hållundan skrev:
Å andra sidan är det nog mer smart att lägga lite mer på
Inte alls lika kul. Men man kommer nog till Tyskland och hem igen. Med en jävla massa öl dessutom.

du ska ju helt klart köpa en saab. kombi...
länk

Till dessa Länk vet jag att det finns "bäddsattser" för att bädda baksätet. :yoparty

Polaren hade en Lada av kombi modell fast äldre än den du länkade till och den gick i alla väder. Vi rollade den babyblå å slängde på lite balla skate stickers, kastade i en sjuhel****s stereo å en mindre sport ratt, blingbling navkappslar ala micro å en radda med extralampor. Det var våran partybil i flera år, har haft ett flertal förfester i den :fyllisar och den tog oss land och rike runt :Bugar Varje gång man mötte någon annan med lada så var det lite hojåkar syndrom för alla med lador hälsar på varnadra (fråga mig inte varför, det var bara så) Har inte haft så kul med en bil som jag har haft med den! Skulle den paja så gör det inget för det går 10 Lador på en begagnad volvo.

Köp den!! Lada Rules :yoparty :yoparty

Mvh Crall

crall_b skrev:
Polaren hade en Lada av kombi modell fast äldre än den du länkade till och den gick i alla väder. Vi rollade den babyblå å slängde på lite balla skate stickers, kastade i en sjuhel****s stereo å en mindre sport ratt, blingbling navkappslar ala micro å en radda med extralampor. Det var våran partybil i flera år, har haft ett flertal förfester i den :fyllisar och den tog oss land och rike runt :Bugar Varje gång man mötte någon annan med lada så var det lite hojåkar syndrom för alla med lador hälsar på varnadra (fråga mig inte varför, det var bara så) Har inte haft så kul med en bil som jag har haft med den! Skulle den paja så gör det inget för det går 10 Lador på en begagnad volvo.

Köp den!! Lada Rules :yoparty :yoparty

Mvh Crall
Nu snackar vi.... :rock

Ädit: Det får mig dock osökt att tänka på att fråga vad som hände med er partajbil. Dog den? Såldes? Trillade ihop? Rostade sönder? Okej, en bil håller inte HUR länge som helst, men ändå...

Jag har kört Lada Samara under några månader. Vad ska man säga... åk ingenstans utan verktygslådan.

hållundan skrev:
Nu snackar vi.... :rock

Ädit: Det får mig dock osökt att tänka på att fråga vad som hände med er partajbil. Dog den? Såldes? Trillade ihop? Rostade sönder? Okej, en bil håller inte HUR länge som helst, men ändå...

Vi körde den nog i 2-3 år sedan köpte polaren en ny bil så ladan stod på gården i ett halv år typ å då kom en ryss å knackade på dörren å fråga om han fick köpa den så han fick den för 500 spänn (han skulle exportera den till ryssland igen, dom har inte råd att köpa nya lador där) men det enda jag kan komma på var fel på bilen då var att vi brutit bort tändningslåset när han blev av med nyckeln. Såg för övrigt på trafikmagasinet för något årsedan när dom var i ryssland, där stod det 1000tals lador i hamnarna uppradade med huvarna öppna i ur å skur, så när någon beställde ett gäng med lador så la dom bara på batteriet och slog igen huven å körde i väg bilarna, finns ingen elektronik som kan krångla i den bilen :D
kom på att vi tonade rutorna oxå på bilen :yoparty den var skit ball Å :tuttar gillade den!

En kompis till mig köpte en sån i höstas, den runkadesönder efter ett par veckor tydligen :hihi

Last edited:
*/ ?>
Back