Bilfråga: Citroen C2 1.4 VTR

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Den finner jag mest intressant just nu. En 2005:a... svart, så den kan strajpas i lite SH-färger o kommande arbetets logga lite oxå kanske :)

Är det någon här som har erfarenhet av den? Jag har testat C1:an och tyckte den var rolig och halvpigg för o vara en sån liten motor. Det jag söker är en pendelbil som klarar marcha halvhög fart, låg bensinförbrukning o vettig ekonomi vad gäller äga åbäket.

C1:an lät väldigt mycket på motorvägen.. typiskt burkljud... C3:an ska tydligen vara helt annorlunda, men C2an då? Tacksam för hjälp här! :tummenupp

Sägs ju vara tredörrarsversionen av C3. Grym bil med sensodrive, nästa bil som kommer in i våran bilpark.

Jobbiga är väl bara och hitta en parkering för bilen... hmm. Bor i lägenhet med 1 parkeringsplats... men jag måste fixa annan bil för pendling asså.

Köp! jag har iofs inte haft en C2, men jag köpte en C3:an när de kom. Vad jag fått för mig så är C2:an byggd på samma bottenplatta som C3:an. Komfort och fin väghållning. Väldigt rolig att svänga med för att vara en småbil. Låg förbrukning! Jag hade iofs 1,6:an på 110 hästar, men på långfärd med 2 pers och full packning i hela bilden så drog den 0,52 l/mil. Fösrta vintern (när jag höll på att köra in den) så blev det många rundor till jobbet. Iskall motor, start, köra en mil till jobbet och stänga av. När jag skulle hem var motorn kall och jag körde en mil hem. Ryckekörning alltså i minus 15 grader. Resultat: 0,73 l/mil.
Jag hade lite barnsjukdomar på min eftersom jag köpte en tidig -03:a och den kom -02, men det fixades på garantin. De bytte ett termostat, och så byttes databoxen också eftersom effekten kom lite ryckigt. Men sen blev den kanon :tummenupp

Köp den Swedie, den är ju så sexig :) *seriöst alltså*
Sen beställer jag hem ett riktigt läckert karosskit till dig med skärmbreddare och lite fetare front och bakdel och sen smäller vi dit det på en dag :D

Dee_cati skrev:
2407899 Köp den Swedie, den är ju så sexig :) *seriöst alltså*
Sen beställer jag hem ett riktigt läckert karosskit till dig med skärmbreddare och lite fetare front och bakdel och sen smäller vi dit det på en dag :D
Den kan bli riktigt fet med ett ordentligt karosskit!

Bifogat

• front.jpg
    front.jpg
    54.8 KB · Visningar: 123
  • rear.jpg
    rear.jpg
    58.3 KB · Visningar: 153
  • largea.jpg
    largea.jpg
    18.2 KB · Visningar: 81
  • largeb.jpg
    largeb.jpg
    17.5 KB · Visningar: 99
  • front-l.jpg
    front-l.jpg
    36.3 KB · Visningar: 102
  • rear-l.jpg
    rear-l.jpg
    44.4 KB · Visningar: 122
Jag har en c2 till bruks bil o e väldigt nöjd med den! Den e väldigt stabil o har en gokart känsla! Jag lät även trenab fila lite på den så nu går den helt ok! Nackdelarna e väl lastutrymme och plats i baksätet! Har automat lådan med padlar o den fungerar toppen går o växla mycket snabbare än med manuell låda om man kopplar u automaten o kör med padlarna!
Fråg om det e något du vill veta! Fin bil Iaf

Bifogat

• IMG_18200.JPG
    IMG_18200.JPG
    41.3 KB · Visningar: 106
  • IMG_18260.JPG
    IMG_18260.JPG
    19.3 KB · Visningar: 83
Swedie skrev:
2400586 Den finner jag mest intressant just nu. En 2005:a... svart, så den kan strajpas i lite SH-färger o kommande arbetets logga lite oxå kanske :)

Är det någon här som har erfarenhet av den? Jag har testat C1:an och tyckte den var rolig och halvpigg för o vara en sån liten motor. Det jag söker är en pendelbil som klarar marcha halvhög fart, låg bensinförbrukning o vettig ekonomi vad gäller äga åbäket.

C1:an lät väldigt mycket på motorvägen.. typiskt burkljud... C3:an ska tydligen vara helt annorlunda, men C2an då? Tacksam för hjälp här! :tummenupp

Har en C2 1,6 VTR med sensodrivelåda. Tror faktiskt inte 1,4an finns med den lådan? (osäker)
En väldigt kul bil som dock inte är såå snål! Sen är den lite stötig/sportig i fjädringen om man nu vill ha en komfortglidare....
Fast man sitter skönt och har många roliga knappar/spakar och plingfunktioner att roa sig med om man får tråkigt på resan!:tummenupp

Tack! Såg en parkerad utanför där jag bor o gick o titta på den. Den ser rätt nce ut ändå... fekk.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back