Bilder: Tristessfoto

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Vad ska man hitta på när det inte blev någe Tuvängen ?
Man får latja lite med kameran istället ...

DSC_9014a.jpg

DSC_9017a.jpg

DSC_9020a.jpg

DSC_9026a.jpg

DSC_9033a.jpg

Lite egoistiskt men ändå lite annorlunda :)

Nästa steg får bli att montera fast kameran på hojen och köra med fjärrutlösare. :tummenupp

Det skall jag förhoppningsvis snart leka lite med. Fjärrutlösaren bara ligger å väntar på att jag ska få tummen ur.

@ Conseal! Hur hade du kameran? Bara löst i handen eller med nån typ av "livlina". Har själv funderat lite på att fota så men inte vågat riktigt.
För övrigt. Ascoola bilder!! :tummenupp

Har faktiskt tänkt samma sak, men fjärrutlösare funkar inte till min kamera, så Conceal om du inte har och vill låna min Magicarm är det bara att hojjta till, kan ju bli hur bra som helst :tummenupp

(http://www.fastfilms.co.uk/images/clamp-mounts/super-clamp-magic-arm/super-clamp-magic-arm.jpg)

Najs .. en sån vill jag nästan ha ju :)

Det skall jag förhoppningsvis snart leka lite med. Fjärrutlösaren bara ligger å väntar på att jag ska få tummen ur.

@ Conseal! Hur hade du kameran? Bara löst i handen eller med nån typ av "livlina". Har själv funderat lite på att fota så men inte vågat riktigt.

Löst i handen men med remmen ett par varv runt handleden .. va ett helvete att manövrera kopplingen bara :rolleyes:

Lägg upp alla våra sköna bilder från idag, fisköööga! !!!!@goofy

Jag har spenderat åtskilliga timmar i garaget , men hittar #€!&!!# inget ställe att fästa klämman på? Vet du nåt ställe?

Vet inte hur det funkar med en sånn där vadhetteresuzznånnting ;) men min har ju rörram så det går att fästa i bakramen, tar man av bakcutsen och ev hela plasten över bakramen kan man få justea vinklar då man kan fästa i den, ser knasigt ut som fan att gasa runt utan baken, men vad gör man inte för konsten :tummenupp

Annars kan du ju fästa i bakre fotpinne eller nått. Se bara till att koppla ur den elektroniska hastighets begränsaren i fotpinnen annars kan det bli taskiga bilder förmodar jag.

Lägg upp alla våra sköna bilder från idag, fisköööga! !!!!@goofy

De kommer..... blev bara lite övertalad att endast fota i RAW idag, så min dator har fullt upp med att konvertera just nu. Går inte fort.... så bilderna dyker väl upp imorrn gissar jag.... eller vänta, senare idag då jag nu ser att klockan passerat 24. :tummenupp

Vet inte hur det funkar med en sånn där vadhetteresuzznånnting ;) men min har ju rörram så det går att fästa i bakramen, tar man av bakcutsen och ev hela plasten över bakramen kan man få justea vinklar då man kan fästa i den, ser knasigt ut som fan att gasa runt utan baken, men vad gör man inte för konsten :tummenupp

Annars kan du ju fästa i bakre fotpinne eller nått. Se bara till att koppla ur den elektroniska hastighets begränsaren i fotpinnen annars kan det bli taskiga bilder förmodar jag.

Bra idé, men även om jag plockar bort plasten över bakramen så kan jag ju inte leda den magiska armen särskilt långt fram/ut.
Skulle vilja ha nåt ställe framtill på hojen. Ett alternativ är kanske att bygga en rigg, men med bara en fästpunkt kan det ju bli lite vingligt :gnissla

men med bara en fästpunkt kan det ju bli lite vingligt :gnissla
Du kan köra med två klämmor och armar för att få mera stadga. :tummenupp

[YOUTUBE-ID]EPpk2vvJ2B8[/YOUTUBE-ID]
Jag har för mig att Fotomicke även har några andra filmer där han har klämt fast kameror på hojar.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025