[Bilder - Toksurfa] SM Knutstorp 080810

Det är nå fruktansvärt äckligt bra färger du får med dina grejer, riktigt roligt att titta på dina bilder!:tummenupp

Last edited:
Man tror inte det är sant när man ser dina bilder tagna i det vädret. Mina blev som sagt mörka och anledningen är att jag inte bland plats och dimmigt glas sett att bländarsiffran blinkade.

Nästa gång du ser mig i det tillståndet måste du lova att istället för att ta en bild på mig gå fram och säg till mig " Gå hem gubbe, det regnar ":)

Man tror inte det är sant när man ser dina bilder tagna i det vädret. Mina blev som sagt mörka och anledningen är att jag inte bland plats och dimmigt glas sett att bländarsiffran blinkade.

Nästa gång du ser mig i det tillståndet måste du lova att istället för att ta en bild på mig gå fram och säg till mig " Gå hem gubbe, det regnar ":)

Tyckte det var kanonfint väder att fota i. Lite blött ute, och aningens tajt med ljuset, men samtidigt väldigt jämnt och fint.

Jag påpekade att det regnade iaf.. :)

Sa han som gömde sig under ett paraply:pannkyss

Delvis, men min paraplybärare var mest intresserad av att skydda sig själv så både jag och kameran vid smaka på ösregnet med jämna mellanrum. ;)

måste bara fråga, kör du ISO i auto eller ändrar du detta själv hela tiden?

måste bara fråga, kör du ISO i auto eller ändrar du detta själv hela tiden?

Jag ändrar, kör alltid helt manuella inställningar. Fotar rätt mycket studio, då blir man lite skadad (kontrollfreak). :)

Last edited:
Jag ändrar, kör alltid helt manuella inställningar. Fotar rätt mycket studio, då blir man lite skadad (kontrollfreak). :)

hehe anade nästan det, bilderna är helt super, synd bara att man själv inte har hälften så mycket kameravett att man vet vilka inställningar som krävs vid varje tagning för att få bra bilder.
Dock utnyttjar jag gärna fotografers olika inställningar som visas på korten och därigenom hamnar man mer och mer rätt och lär sig lite åt gången...

edit:även Oas pics e helgrymma, nån dag kanske man klarar av att få mer än 1 av 100 bilder per dag lika bra som er :)

Last edited:
Grymma bilder :tummenupp

Panoreringen på Mozz i 1/30 är ju helsjuk! Brukar bli överlycklig då jag får skarpa panoreringar i 1/80!

Grymma bilder :tummenupp

Panoreringen på Mozz i 1/30 är ju helsjuk! Brukar bli överlycklig då jag får skarpa panoreringar i 1/80!

Objektivet är dessutom på 420mm med teleconvertern, jag blev nästan överraskad själv att jag fick en så skarp bild :D (ibland ska man ha tur, eller nått)

Objektivet är dessutom på 420mm med teleconvertern, jag blev nästan överraskad själv att jag fick en så skarp bild :D (ibland ska man ha tur, eller nått)

Hehe, iofs är ju fördelen med lång brännvidd att man inte behöver panorera så snabbt!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman