Bilder Ring Knutstorp

sidecar

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 540
Idag var vi och besiktigade/provkörde banan jag och Marcus Alden.
Det blir en kanonbana som har både fart och teknik. Ni som inte har anmält er ännu gör det och få tillfälle att köra på en av de få riktiga supermotardbanor som finns i sverige. Här kommer några bilder:
 

Bifogat

  • XU2Y1764.jpg
    XU2Y1764.jpg
    131.5 KB · Visningar: 74
  • XU2Y1782.jpg
    XU2Y1782.jpg
    69.4 KB · Visningar: 77
  • XU2Y1778.jpg
    XU2Y1778.jpg
    62.2 KB · Visningar: 83
  • XU2Y1768.jpg
    XU2Y1768.jpg
    72.6 KB · Visningar: 64
  • XU2Y1767.jpg
    XU2Y1767.jpg
    73.8 KB · Visningar: 58
  • XU2Y1755.jpg
    XU2Y1755.jpg
    58.4 KB · Visningar: 118
F*****n att mitt nyckelben är helt kasst. Knutstorp som "vanlig" bana är en underbar bana. Så att endast utnyttja norra delen för motard är bara helt rätt!! Hoppas det kommer förbli en SM bana 06.

PS Det var ett fjuttit:) hopp DS

Max höjd på hopp i SM är det 2 meter?
 
Last edited:
Dom som kör mer gatbetonade motarder tex nya Yamaha 660 mdfl.

Ska dom köra över det höga hoppet med dom ??
Det kommer ju att va flera hojjar där fjädringen inte pallar , eller att förarna inte vågar hålla stumt ( snabbt ) som dom mer erfarna.
 
Då är det väl bara att köra över hoppet, jag vågar inte hålla stumt. Det måste ingen annan heller göra utan var och en kör i den fart som han/hon har kapacitet till.
Konstigare än så är det inte.
Mvh,
Leif
 
Jösse skrev:
Dom som kör mer gatbetonade motarder tex nya Yamaha 660 mdfl.

Ska dom köra över det höga hoppet med dom ??
Det kommer ju att va flera hojjar där fjädringen inte pallar , eller att förarna inte vågar hålla stumt ( snabbt ) som dom mer erfarna.

Man kan väl inte anpassa en bana för att vissa har hojar som inte pallar av sporten eller för att en & annan inte vågar hoppa? Verkar ju lite bakvänt
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top