[Bilder] Ring Knutstorp 30/7 -10

Grym skärpa det blev idag! Synd att man körde så sakta att det ser ut som att man står stilla på alla kort bara :tungan

Tåler verkligen kameran regn, eller det är inplastning som gäller?

Jag hoppas på väder. Tänkte köra dit och kolla lite. Coola bilder som vanligt. :tummenupp

Tackar!

Grym skärpa det blev idag! Synd att man körde så sakta att det ser ut som att man står stilla på alla kort bara :tungan

Tåler verkligen kameran regn, eller det är inplastning som gäller?

Tål o tål.. :tungan Jo, den är vädertätad och objektivet också och jag har inte plastat in den. Men det finns ju en gräns. Jag var nog o nosade lite på den idag. Fick lite klydd med autofokusen mot slutet på dagen. Men jag låter den torka upp så ska vi se.. kanske rengöra kontakterna mellan kamera o objektiv lite också. Man ser att det varit lite fuktigt där. :tummenupp

Inplastning kan man också göra men ofta leder det till att man ändå blötar ner kameran i o med hanteringen plus att man får kondens innanför plasten.. Så det är lite give and take. Om man inte har vädertätad kamera och plastar in den kan man ändå få lite problem med kondensen.. kondensen börjar ju rinna till slut.

-Papz

Last edited:
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!