Bilder på era ombyggda Ducati monster

rille_b

ska köpa en KTM supermotard snart!!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Daelim VT evolution, HD kopia, 125cc = lätt mc
Jag ska köpa mig en Ducati monster! Det kommer att bli en 600cc, eftersom det är en lämplig mellanklass hoj.
Jag tänkt bygga om den lite, kanske resa bakdelen, samt mini blinkers, speglar m.m.

Lägg gärna upp bilder på era ombyggda monster här, och ge mig lite tips!!!!

Tack!!!

rille_b skrev:
Jag ska köpa mig en Ducati monster! Det kommer att bli en 600cc, eftersom det är en lämplig mellanklass hoj.
Jag tänkt bygga om den lite, kanske resa bakdelen, samt mini blinkers, speglar m.m.

Tack!!!

Var det inte du som skulle ha en KTM motard förut? :va Eller blandar jag ihop dig med någon annan som ställt en massa frågor i motardforumet?

henrikkrueger skrev:
Var det inte du som skulle ha en KTM motard förut? :va Eller blandar jag ihop dig med någon annan som ställt en massa frågor i motardforumet?

Japp! Stämmer bra det. Jag testade en KTM sm, men eftersom jag bara är 1,68 cm lång, så blev den för hög för mig! Så nu blir det en monster 600 i stället!

rille_b skrev:
Japp! Stämmer bra det. Jag testade en KTM sm, men eftersom jag bara är 1,68 cm lång, så blev den för hög för mig! Så nu blir det en monster 600 i stället!

Ska du köra med fötterna i backen? :va

Chris Husky skrev:
Ska du köra med fötterna i backen? :va

Nej men jag ska kunna nå ner när jag står still, vilket jag nästan inte gjorde alls på en sm.
Men kan man sänka dom mkt eller? Hur i sånna fall?

rille_b skrev:

Tack!!!

Kan ju alltid ta ett kik på tobbes monsterbygge...

Monsterbygge

rille_b skrev:
Nej men jag ska kunna nå ner när jag står still, vilket jag nästan inte gjorde alls på en sm.
Men kan man sänka dom mkt eller? Hur i sånna fall?

Finns ju folk som hänger i knävecket för att nå ner när dom stannar, det går bra ändå. KTM:erna är väl lite högre än tex. Qvarna & husa, tror jag iaf. Vill minnas att det även finns säkningssatser till KTM. Kolla med ngn ÅF, Lelles t.ex.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra