Bilder: Kinnekulle Ring 060703. www.jsfoto.com

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Nu finns det lite bilder från körningen på Kinnekulle Ring igår. Finns ca 100 bilder på www.jsfoto.com, några lägger jag här. Kom tyvärr dit för sent för att hinna plåta alla grupperna.

- Johan

Bifogat

• jsf_4318_std.jpg
    jsf_4318_std.jpg
    126 KB · Visningar: 52
  • jsf_4334_std.jpg
    jsf_4334_std.jpg
    126.8 KB · Visningar: 50
  • jsf_4346_std.jpg
    jsf_4346_std.jpg
    132.7 KB · Visningar: 52
  • jsf_4370_std.jpg
    jsf_4370_std.jpg
    131.7 KB · Visningar: 73
  • jsf_4402_std.jpg
    jsf_4402_std.jpg
    127.3 KB · Visningar: 46
  • jsf_4408_std.jpg
    jsf_4408_std.jpg
    117.8 KB · Visningar: 48
Hinkas skrev:
2280626 Kaxigt med crosshjälm och R1'a ;)
Skit-kaxigt tills man kommer i 200 o plötsligt får syn på ett intressant flygplan. Sen får man ligga på soffan i 2 veckor med trasig nackmuskulatur!

Fina bilder! Som alltid! Det ger lite effekt när du lägger dom ned så där.

HanneZ skrev:
2280637 Skit-kaxigt tills man kommer i 200 o plötsligt får syn på ett intressant flygplan. Sen får man ligga på soffan i 2 veckor med trasig nackmuskulatur!

Jo, det är klart. Mycket träning åt nacken så kanske det går bra ;)

HanneZ skrev:
2280637 Skit-kaxigt tills man kommer i 200 o plötsligt får syn på ett intressant flygplan. Sen får man ligga på soffan i 2 veckor med trasig nackmuskulatur!

Tackar och bockar! ;).. Crosshjälm är alltid kaxigt, men lite opraktist på en R1 kanske. Körde tom. med vanlig integralhjälm med motarden då och då för att slippa all jävla vind (även fast jag eg. trivs bättre i crosskruka)

mr_rockster skrev:
2280687 Tackar och bockar! ;).. Crosshjälm är alltid kaxigt, men lite opraktist på en R1 kanske. Körde tom. med vanlig integralhjälm med motarden då och då för att slippa all jävla vind (även fast jag eg. trivs bättre i crosskruka)

Mycket fina bilder. I'm impressed! :tummenupp

Samtidigt är jag nyfiken på vad du haft för inställningar som t.ex. slutartid, bländartal, vitbalansering osv.

Är ju själv i inlärningsstadiet på att fota lite mer avancerat.

HanneZ skrev:

Han körde motard vill jag minnas, lånade väl en R1a nåt pass bara.

Vilka schyssta bilder :yoparty
Den här på mig blev ju super :banana
Kan man få de(köpa)?

Last edited:
mr_rockster skrev:
Tjenare!

Nu finns det lite bilder från körningen på Kinnekulle Ring igår. Finns ca 100 bilder på www.jsfoto.com, några lägger jag här. Kom tyvärr dit för sent för att hinna plåta alla grupperna.

- Johan

Snygga bilder. Fotade du någonting i kvarnkurvan? Tyckte att det var någon som stod där men det kanske var fler som tog bilder.

/Olzki

Jajjamen! De finns att köpa. Om du går in på www.jsfoto.com så ser du hur du gör under fliken "beställa". Priser finns under "priser". Jag rekommenderar en papperskopia, de blir fantastiska ;)

- Johan

Jag fotar ALLTID i raw format, då kan du glömma vitbalansen tills vidare. Plåtar du ett gråkort med så kan du ställa vitbalansen efter det sedan så vet du att du får rätt. Slutartiden på panoreringarna varierar mellan 1/100 och 1/320 typ. Snyggare med långa tider men betydligt svårare att få det skarpt. Ibland går jag ner upp till 1/600 typ för att få lite rörelseoskärpa på hjulen och sådant. Ibland går jag efter bländaförval och kör ofta 2,8 för att få en snygg oskarp bakgrund, går ibland upp till 4, 5,6 typ för att få lite bättre skärpa (70-200 f:2,8:an är en GRYM glugg från canon...). De senaste gångerna har jag haft så bråttom efersom jag åkt till ringen efter jobbet så då har jag kört standardgrejjer för att få shyssta bilder. typ. 1/250 sek, stå på rätt ställe (kolla vad du får för bakgrund så det inte ser för rörigt ut), lutat kameran lite lagom och panorerat. Krävs en del träning innan man får allt bra men övning ger färdighet ;)

- Johan

GrimReaper skrev:
2280728 Mycket fina bilder. I'm impressed! :tummenupp

Samtidigt är jag nyfiken på vad du haft för inställningar som t.ex. slutartid, bländartal, vitbalansering osv.

Är ju själv i inlärningsstadiet på att fota lite mer avancerat.

Olzki skrev:
2280808 Snygga bilder. Fotade du någonting i kvarnkurvan? Tyckte att det var någon som stod där men det kanske var fler som tog bilder.

/Olzki
Stod tyvärr aldrig i kvarnkurvan, var som sagt bara där en jättekort stund så jag hann bara med vänstern längst bort från rakan och TV-kurvan...

- Johan

mr_rockster skrev:
2280812Jag fotar ALLTID i raw format, då kan du glömma vitbalansen tills vidare. Plåtar du ett gråkort med så kan du ställa vitbalansen efter det sedan så vet du att du får rätt. Slutartiden på panoreringarna varierar mellan 1/100 och 1/320 typ. Snyggare med långa tider men betydligt svårare att få det skarpt. Ibland går jag ner upp till 1/600 typ för att få lite rörelseoskärpa på hjulen och sådant. Ibland går jag efter bländaförval och kör ofta 2,8 för att få en snygg oskarp bakgrund, går ibland upp till 4, 5,6 typ för att få lite bättre skärpa (70-200 f:2,8:an är en GRYM glugg från canon...). De senaste gångerna har jag haft så bråttom efersom jag åkt till ringen efter jobbet så då har jag kört standardgrejjer för att få shyssta bilder. typ. 1/250 sek, stå på rätt ställe (kolla vad du får för bakgrund så det inte ser för rörigt ut), lutat kameran lite lagom och panorerat. Krävs en del träning innan man får allt bra men övning ger färdighet ;)

- Johan

Man tackar allra vänligast för det utförliga svaret. Jag har haft lite problem med just skärpan då jag får panik med att fota allt. Jag hinner lixom inte med... Men jag ska på en träff idag så jag får träna lite. Ska öva på att ta lite färre bilder och bättre istället. Kan ju kolla in dom bilderna jag tog förra tisdagen och gärna komma med synpunkter: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=125851

Olzki skrev:
2280808 Snygga bilder. Fotade du någonting i kvarnkurvan? Tyckte att det var någon som stod där men det kanske var fler som tog bilder.

Det var nog Jonas (Kinnekullefoto) som du såg. Han stod i kvarnkurvan i slutet av dagen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph