Bilder från dagens övningar på Kinnekulle ring

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Har nu varvat ner ett par timmar hemma igen efter dagens körning på Kinnekulle ring. Kanonfint väder, mycket trevligt folk och rolig och lärorik körning har dagen bjudit på. Uppemot 15 mil fördelat på 5 körpass blev det totalt på banan, och uppskattningsvis alldeles för många timmar i depån med en brännande sol. Bonnabrännasäsongen är nu inledd för i år! :D

Jag knäppte en del kort av varierande kvalitet föreställande varierande saker jag tänkte att ni kanske ville se, så här kommer de!

Så här såg det ut i depån. Fyra klasser var vi uppdelade i; licensgrupp, röd grupp (snababst), gul grupp (som jag och Madhonda körde i) och grön grupp. Ryktet på banan sade att om man hade skrapade knäpuckar och kraschpuckar på hojen, så skulle man köra i röd grupp. :rolleyes: Detta struntade jag blankt i eftersom det är roligare att köra om än att bli omkörd! :D

En snuskigt snygg Suzuki GSX-R 1000 som för övrigt hade en riktigt trevlig ägare:

I det näst sista passet började det till min stora förskräckelse att sladda ut ur högerböjarna! :eek:

Jag kan ju meddela att jag fegade av ganska duktigt då! :o Till däckets försvar får man väl säga att det inte var fråga om några släpp och greppasladdar, utan bara en mjuk och stadig kasning.
Förklaringen syns väl nedan:

Last edited:
Det senaste inom färg & design är numera inte ett gaylila depåstöd, utan lila fälgar och ett neon-orange depåstöd! :rock

Ser bra utt - man sku ha hängt mä...

Så - det var TransAlp´zz också - en sån vett jag att man ka ge fight.. :)

Till sist en bild som vart rätt lyckad med tanke på att jag står precis vid banan och fotograferar och hojen håller närmare 200 blås!

Sedan måste jag ju också lite kaxigt hävda att jag inte blev omkörd en enda gång under hela dagen. Hur många Rettaskalper man skördade under dagen tappade jag snart räkningen på......... :fakta

Sug på den vet ja´! :p

Penguin skrev:
Sedan måste jag ju också lite kaxigt hävda att jag inte blev omkörd en enda gång under hela dagen. Hur många Rettaskalper man skördade under dagen tappade jag snart räkningen på......... :fakta

Sug på den vet ja´! :p
Bra bilder Pingissvinet :tummenupp Vaffö körde du inte i Röd grupp, du kommer att öka tempot när du blir omkörd ;)

Penguin skrev:

Måste ha varit början på dagen, med tanke på hur blek du är! :D Inte en tillstymmelse till bonnbränna där inte...

Penguin skrev:

Men all rätt...får du vara lite kaxig.... :) det va satan va du låg i....

Du försvann lika snabbt som en avlöning... !! :skrämd Bra där..!! :tummenupp

HA.... Retta = Posörhoj.... ;) Honda ÄR bäst..!!! :D

GSXR1100R skrev:
Vaffö körde du inte i Röd grupp, du kommer att öka tempot när du blir omkörd ;)

Det var typ 8 år sedan jag körde på Kinnekulle sist, så jag ville ta det lugnt och känna på banan först. Sen kunde jag väl bytt grupp, men det funkade bra nu med. Tog täten och sedan hade jag ju en massa fria varv utan trafik innan det var dags för "varvningar".

TomK skrev:
Måste ha varit början på dagen, med tanke på hur blek du är! :D Inte en tillstymmelse till bonnbränna där inte...

Stämmer bra det! Numera är mina då så bleka axlar knallröda! Ajajaj..... :o

Koola bilder

Vad roligt du ser att att ha haft! Man blir lite avundsjuk faktiskt! Nåväl jag har väl nått att se framemot när ungarna vuxit ur blöjorna och frugan återgått till jobbet, då kanske råd att köra Honda RR igen och åka på bandagar. Tillsvidare njuter jag av bilderna och drömmer.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra