Bilbatteriladdaren till hojen?

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
Tjena! Jag är helt värdelös på den elektroniska biten så ställer en fråga här som jag inte hittat något tydligt svar på...

Hojen är urladdad och ska snart in för vinterförvaring, batteriet måste (snabb)laddas så att jag åtminstone kan köra ner den till garaget.

Jag har en bilbatteriladdare med en uteffekt på 2,7 ADC (4A rms), riskerar jag att förstöra något på hojen om jag använder denna eller är det lugnt? :)

Ja mig veterligen är risken stor att batteriet tar stryk. Dock kommer det nog gå så du kan köra ner den men...Starta den mha starkablar och kör ner den istället.

Köp därefter en vettig ctek laddare för underhållsladdning. Jag har alltid kört med det och aldrig bytt ett batteri på hoj. De är inte ens så dyra lägre tror clas olsson har för 500:-

Nej det blir jätte bra. men då jag inte vet vad det är för typ av laddare eller hur mycket elektronik din hoj inehåller så rekomenderar jag att du kopplar bort minus polen på batteriet innan du börjar ladda. (Man kopplar bort minus först för att man inte skall råka kortsluta mellan chasiet och plus polen)

Det är på tok för stor ström att köra någon längre stund. Du kommer att överhetta batteriet. Att använda det för att ladda en timme för att få igång cykeln fungerar men kör det inte längre...

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back