Du ska köpa "Drivgas till airbrush" och tillhörande airbrush. Art.nr. 15-197 och 15-196. Den där drivgasen är ren R134 om nån funderar. Alltså samma som är i AC:n från början.
Sen är det ju adaptern som är lite klurig. Lågtrycksporten ser ut som en bilventil invändigt. Man måste tillverka en slags ventil som man kan gänga in i porten. Kan försöka ordna nån enkel skiss åt dig om du tänker ge dig på det. Själv slängde jag och en jobbarkompis ihop en på lunchen på jobbet, så det är inte allt för svårt. Du måste ha tillgång till svarv och borrmaskin samt gängverktyg. Men du har ju tid på dig, kanske nån mekanisk verkstad i närheten kan slänga ihop en mot fikapengar. Det går säkert att klara sig utan, men det blir lite slabbigt, och pyser ut en del när man tar bort slangen.
Den här adaptern är bra att ha när alla kompisar får nys om det här och vill ha hjälp att fylla sin AC:n
Men kolla först att du verkligen har en lågtrycksport på din AC, den saknas på vissa bilar. Polarens grannes Volvo t.ex. Han fick problem, det går inget bra att fylla genom högtryckssidan med Biltemas sprayburk.
Titta på rören till AC:n, har för mig att det dom som går till evaporatorn, (grejen inne i kupen) nånstans lättåtkomligt ska det sitta två ventiler, ser ut som bilventiler. En större och en lite mindre. Har du båda två så är allt lugnt.
Sen ska det ju i nytt torkfilter och olja när du byter kompressor, men det är en senare historia.