Gav mig ut och körde lite småväg här omkring i östergötland när jag bestämmer mig för att testa den rekommenderade vägen mellan Vikingstad och Ulrika, håller lagom tempo men måste sänka lite då och då för att mötande bilister verkar tro det är enkelriktat och genar över hela vägen i kurvorna. Vid ett sånt tillfälle så möter jag en bil med släp i en kurva, just när han ska till att passera flyger det av två vedklabbar från släpet hans! Han kör nämligen så att släpet kränger och ena klabben är nära att träffa mig i huvudet
, den andra lägger sig just i utkanten på vägen vid väggrenen, vilken jag lyckas missa. :kocko
Fortsatte i nån minut rakt fram av bara chocken, sen vände jag och tänkte köra ikapp idioten, kom snabbt ikapp honom där han stod och stuvade om veden.. Tror ni jag var glad på honom? Berättade att det är nog lätt att dö även om folk inte kastar vedträn efter en! Han var iofs jäkligt ledsen och ångerfull så jag lugnade mig ganska snabbt.

Fortsatte i nån minut rakt fram av bara chocken, sen vände jag och tänkte köra ikapp idioten, kom snabbt ikapp honom där han stod och stuvade om veden.. Tror ni jag var glad på honom? Berättade att det är nog lätt att dö även om folk inte kastar vedträn efter en! Han var iofs jäkligt ledsen och ångerfull så jag lugnade mig ganska snabbt.