Bil med släpvagn kastade ved på mig!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Gav mig ut och körde lite småväg här omkring i östergötland när jag bestämmer mig för att testa den rekommenderade vägen mellan Vikingstad och Ulrika, håller lagom tempo men måste sänka lite då och då för att mötande bilister verkar tro det är enkelriktat och genar över hela vägen i kurvorna. Vid ett sånt tillfälle så möter jag en bil med släp i en kurva, just när han ska till att passera flyger det av två vedklabbar från släpet hans! Han kör nämligen så att släpet kränger och ena klabben är nära att träffa mig i huvudet :näsblod , den andra lägger sig just i utkanten på vägen vid väggrenen, vilken jag lyckas missa. :kocko :fatta! :3freak :huvet

Fortsatte i nån minut rakt fram av bara chocken, sen vände jag och tänkte köra ikapp idioten, kom snabbt ikapp honom där han stod och stuvade om veden.. Tror ni jag var glad på honom? Berättade att det är nog lätt att dö även om folk inte kastar vedträn efter en! Han var iofs jäkligt ledsen och ångerfull så jag lugnade mig ganska snabbt. :mad:

Så kan det gå om inte haspen är på ...

Alltid dumt att inte ha surrad last. Speciellt när det är små hårda saker såsom vedklabbar etc.

Tur du klarade dig och bra att du vände å sa åt honom. Nästa gång kanske han tänker på det så det inte händer igen

/oXydex

PS. Bor på den vägen från Vikingstad ner mot Ulrika men har än i sommar inte åkt den längre än hem (Gällstad Lundby) Får skärpa mig på den delen och åka hela turen nån dag. Hojta till om du vill ha sällskap. DS

Rubriken fick mig att le stort. :D

Däremot tråkigt/jobbigt att få ved i skallen. Men som sagt, killen var ju ångerfull, säkert en vanlig familjefar som inte tänkte hela vägen ut.

oXydex skrev:
Så kan det gå om inte haspen är på ...

Alltid dumt att inte ha surrad last. Speciellt när det är små hårda saker såsom vedklabbar etc.

Tur du klarade dig och bra att du vände å sa åt honom. Nästa gång kanske han tänker på det så det inte händer igen

/oXydex

PS. Bor på den vägen från Vikingstad ner mot Ulrika men har än i sommar inte åkt den längre än hem (Gällstad Lundby) Får skärpa mig på den delen och åka hela turen nån dag. Hojta till om du vill ha sällskap. DS

Huga, jag vågar inte köra den vägen nåmer, jag tyckte sikten var dålig och bilarna genade! Fast iofs, en liten sväng kanske man vågar.. :)

Däremot har jag inget emot att köra någon annan väg nån dag. Bara att höra av dig när du ska ut över PM så hakar jag på!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti