bil/mc-lackerare i Göteborg

JohanR1

Väntar på andra tider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Har någon nått tips om bil/mc-lackerare i Göteborg där man kan köpa färg. Gärna i åt Hisingshållet eftersom ja kommer befinna mig på Öckerö

//Johan

När jag lacka min motor med 2K-färg så köpte jag direkt på DuPont i Bäckebol, dom hade en liten uthämtningsbod där på baksidan, dom säljer väl normalt inte till privatpersoner, och dom har nog inga pytteförpackningar. Vi har lite med dom att göra på jobbet, så jag kan inte lova att det funkar för en privatperson utan känningar, men där lär du ju få bra pris i alla fall (grossister)

Men i övrigt tycker även jag det vore bra att veta, vart i GBG får man tag i bra lack för hemmapyssel enkelt ?

/AndersD

AndersD skrev:
När jag lacka min motor med 2K-färg så köpte jag direkt på DuPont i Bäckebol, dom hade en liten uthämtningsbod där på baksidan, dom säljer väl normalt inte till privatpersoner, och dom har nog inga pytteförpackningar. Vi har lite med dom att göra på jobbet, så jag kan inte lova att det funkar för en privatperson utan känningar, men där lär du ju få bra pris i alla fall (grossister)

Men i övrigt tycker även jag det vore bra att veta, vart i GBG får man tag i bra lack för hemmapyssel enkelt ?

/AndersD

DuPont har feta lacker,har själv bra kontakt där.
Kolla på deras silver liquid bland annat,finns en massa andra som skiftar färg
beroende på sol ljus,har för mig att de har den Ravetrancer har på sin retta eller liknande oxå.

Thundercat skrev:

Fick köpa där trots att de normalt inte säljer. Dyrt, men slapp åka in till Göteborg iaf. Så de blir sköj imorn o få lägga på lacken :banana

Last edited:
AndersD skrev:

/AndersD

Om du menar 2k färg på sprayburk så finns det ett ställe på ringön som heter Lackteknik som säljer det. Liger runt hörnet på sama bygnad som Jackpot bildelar.

Ca: 150 kr för en burk, har skälv köpt färg där och det fungerar utmärkt. till och med v munstyke på burkarna så det sprids som på en riktig lackspruta. Det går att vinkla munstycket i horisontelt eller vertikalt läge. Bara att ta med sig lackkoden:tummenupp

Mvh Nicklas

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage