Bikeweek Gelleråsen

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Är det någon som åkt motard på Gelleråsen.Jag är lite sugen att prova att åka nån dag.Eller är det för snabb bana för att det ska vara roligt,typ att man hinner läsa tidningen innan man avverkat långrakan.Sen beror det ju på om jag får ordning på diverse oljeläckage samt frambromsproblem :(

Kul bana med motard! Förutom rakan, som kan kännas rätt lååååång om man inte har drevat för stor bana... Men det finns goda chanser att bromsa om kåphojarna i slutet av rakan! :D (För den som vågar... Har sett Krattan in action där!)

För övrigt är det lekstuga med supermoppen och rekommenderas! :fakta

Busaberg skrev:
Är det någon som åkt motard på Gelleråsen.Jag är lite sugen att prova att åka nån dag.Eller är det för snabb bana för att det ska vara roligt,typ att man hinner läsa tidningen innan man avverkat långrakan.Sen beror det ju på om jag får ordning på diverse oljeläckage samt frambromsproblem :(

Har inte åkt motard men banan är långsam. Långsamma kurvor, typ ner till 50. Skulle gissa 60-110 i kurvpartierna. Cruisa på rakan. Men den är rätt snabbt avklarat faktiskt. Jag har kört en gång med en enstånka 600. I de kurviga partierna fick jag faktiskt lite crossbana-feeling. Inbromsningar till nästan ingenting o vända runt. Trixit o kul. Dreva upp rejält så blir även rakan cool.

När man väl lärt sig depåkurvan och drevat rätt så krävs det en bra rutinerad plastraketspilot för att komma om på start-mål-rakan. Gelleråsen är superkul med motard.

/HW

Last edited:
Jag åker ner och puttrar runt några pass för att bli av med ring rostigheten men kommer inte löda på nått för jag får INTE vurpa med mitt knä......

men runt kommer man nog! :tummenupp :rock

Brukar det vara tokfullt på körningarna under bikeweek? Man har ju ingen lust att åka 16mil och sen upptäcka att det är fullt...

/HW

Hej!
Jag har åkt på Gelleråsen en gång för flera år sen med en gammal GSX 1100 EF -84. Den hade inte ens exportkammar = 100 hk och 265 kg. Jag har nåt svagt minne av att jag nådde sisådär 180-200 blås före bromsning (Stämmer det? Minns inte så bra). Men jag hade vansinnigt roligt ändå! Och så lärorikt! Jag hade väl aldrig trott att man kan bromsa så inihelv... hårt med så mycket nedlägg!
Så åk du dit med motard men kanske växla lite högre, det blir säkert jättelajban!
Robban.

Hej!
Har åkt på Gelleråsen för många år sen med en gammal GSX 1100 EF -84. Inte ens exportkammar = 100 hk, 265 kg. Tror att det inte gick fortare än 180-200 på rakan men minns inte säkert.
Men tror alltså att du kommer att ha vansinnigt roligt men du kanske ska växla för lite högre toppfart.
Ha´t kul!
Robban

HW skrev:
Brukar det vara tokfullt på körningarna under bikeweek? Man har ju ingen lust att åka 16mil och sen upptäcka att det är fullt...

/HW

Ja det brukar bli ganska fullt. Det gäller att vara där TIDIGT !!

Tidigt är inte kul när man har en bit att åka. Det får bli en annan gång. Det är ju trafikövning på sviestad på tisdag kväll, jag får väl nöja mig med det.

/HW

Jag var där för två veckor sedan och snurrade runt. Funkade väldigt fint med motard. Men rakan är trist, lyckades få upp den i 175 i slutat på rakan med orginaldrevning. Skulle nog funka bättre med snabbare drevning.

Ska åka söndag å måndag å ev tisdag om vädret tillåter (ser ut att bli regn på tisdag).

///Hansson

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...