Bike Weekend i Västerås

Jorå om det går vägen med kortet på torsdag så hade jag tänkt åka dit en sväng iaf!

h01hmt skrev:
ska du dit legenden?

Fick en startbekräftelse från VMS, SSH #402, dvs turboklassen. Får se om de tycker att min 100% lagliga hoj ska få köra. Förr-förra året tyckte man att min andra hoj (också även den 100 laglig enligt SBP) inte för köra SSH - det är en av deras (dvs VMS) MC-besiktare som har ett horn i sidan på mig. Ivfsh ska jag köra, om det blir i SSH-turbo, SGB eller PSB återstår att se, anmäld är jag iaf.

andersbrink skrev:
Fick en startbekräftelse från VMS, SSH #402, dvs turboklassen. Får se om de tycker att min 100% lagliga hoj ska få köra. Förr-förra året tyckte man att min andra hoj (också även den 100 laglig enligt SBP) inte för köra SSH - det är en av deras (dvs VMS) MC-besiktare som har ett horn i sidan på mig. Ivfsh ska jag köra, om det blir i SSH-turbo, SGB eller PSB återstår att se, anmäld är jag iaf.
ok, hur många bakhjulshästar behöver man ungefär för att ligga i topp på SSH
vad ska jag göra med min gammelgixxer tycker du?
nu står den å dammar. ska jag sälja den eller satsa på dragrace framöver?
många i min omgivning säger: men ööuuhhh... det ä dyrt å köra dragrace

h01hmt skrev:
ok, hur många bakhjulshästar behöver man ungefär för att ligga i topp på SSH

Med 127 hästar på baken kan du köra neremot 6.65 på 201 meter om du är väldigt bra på att starta men som nyinvigd på klistrad bana brukar det ligga på runt 7.10. De 10 första på kvallistan brukar ligga under 6.80. Dvs i SSH utan överladdning. Kvalettorna i SSH900+ brukar ligga mellan 6.30 och 6.50.

Jag ska dit på Söndagen om det inte regnar småspik

andersbrink skrev:
Med 127 hästar på baken kan du köra neremot 6.65 på 201 meter om du är väldigt bra på att starta men som nyinvigd på klistrad bana brukar det ligga på runt 7.10. De 10 första på kvallistan brukar ligga under 6.80. Dvs i SSH utan överladdning. Kvalettorna i SSH900+ brukar ligga mellan 6.30 och 6.50.
ok, min hoj gav 126,5 hk på baken i bänken innan mitt topp och kamaxelbyte
nu har jag -90 a la 5000 mil topp och nya Yoshimura stage 1 kammar
jag har inte provat den så mycket än men den verkar gå bättre än innan.
yoshikammarna ska ge mellan 5 å 10 hk mer på toppvarv men 90 toppen är ju en lite sämre topp i originalutförande (det lärde du mig)
Hur mycket ger den på baken nu tror du? mindre el mer än förut eller gick det jämt upp?

gsxr1200 skrev:
När händer detta.
Finns det någon info någonstans?

Till helgen som kommer, dvs den 18-19 Juni.
http://www.vms.u.se/

Apropå hästkrafter, det är nog hugget som stucket. Yosh-kammarna vill gärna har lite mer komp än 10.5:1 för att funka bra. Runt 12:1, dvs 0.8 mm planing av toppen hade varit lämpligt.

Last edited:
Faan va inn å skulle anmäla nu

Anmälan stängd :huvet :huvet Hmmm

Får nog försöka ringa lite i morrn tror jag

andersson turbo skrev:

Det brukar sällan vara problem att anmäla sig samma dag, i synnerhet med tanke på antalet anmälda i din klass !!! :hihi

Står man där vid grindarna på Lördag morgon och säger "Men jag vill ju köra!" kommer de gladeligen att ta emot dina anmälningspengar, var så säker! Det var rejält tilltaget på maximalt antal hojar i varje klass.

andersson turbo skrev:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti