Bifogade filer och redigera inlägg beter sej dumt i Chrome.

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Hej!

I Chrome så ser jag bara texten "bifogade filer" och det lilla gemet men själva filerna ser jag inte alls. Detta gäller både Chrome i movilen och i Windows. Läser jag forumet i Microsoft Edge på datorn funkar det fint. Inte testat annan browser. Nåt o göra?

Sen ett annat problem är ju när man skall redigera inlägg så tar den bort allting och lämnar ett tomt inlägg. Det verkar vara problem för många för jag ser samma typ av tomma inlägg ganska ofta.

/D

Har inte haft de problemen du nämner.

De tomma inläggen du skriver om tror jag är de inlägg som har en inbäddad video. Av någon anledning syns inte de videorna när man surfar från mobilen (iOS i mitt fall, samma med både Chrome och Safari, oavsett mobil eller desktop-stil). Om man svarar/citerar inlägget så brukar man kunna se videolänken i svarsrutan.

Om man försöker redigera ett inlägg i mobilen (Android) så töms det helt istället och det blir kvar en tom post.
Om man byter visningsläge till den vanliga vyn fungerar det.

Samma för mig jag ser bara ett gem och det står bifogade filer. Kan inte se bilder som läggs in

Jag använder Tapatalk i min mobil (iOS), där funkar det att bifoga bilder utan problem. Du kanske kan testa använda Tapatalk i mobilen? Har inte märkt något annat via datorn heller.

Jag använder Tapatalk i min mobil (iOS), där funkar det att bifoga bilder utan problem. Du kanske kan testa använda Tapatalk i mobilen? Har inte märkt något annat via datorn heller.

Ja, kanske. Har använt det tidigare men det är inte "my cup of tea".

Är det omöjligt att fixa det här eller?

Så fort någon editerar sitt inlägg för att typ fixa ett stavfel raderas hela inlägget. Försvinner bra inlägg hela tiden pga detta. Folk lär ju inte orka skriva på sporthoj om det är såhär.

Blev fortfarande samma resultat, var du verkligen i mobilversionen
?

Min huawei funkar utmärkt att redigera o så jag blir inte av med text eller bilagor.. Android 6,1

Funkar varken med Chrome eller Samsung Internet. Android 9.

Problemet är att valet att radera inlägget blir valt automatiskt. Dessutom, man kommer in för att redigera, klickar i textrutan där inlägget vanligtvis skrivs, och då verkar det som att textrutan fungerar som en sparaknapp, för när man klickar i den, då kommer man direkt tillbaka till tråden, där inlägget nu är raderat.

Som tur var sparade jag en kopia innan jag tryckte redigera, så att jag slapp skriva detta igen.

Exakt, måste gå att rätta till på något sätt.

Längst ned på sidan kan man välja Komplett webbplats och hamna i samma vy som på en dator, där funkar det att redigera men blir svårare att läsa

Använder Seamonkey som webbläsare i både Windows och linux Mint på datorn.

Använda mobilen till surfning känns för mig som att kolla vad som händer genom nyckelhål.

Använder Seamonkey som webbläsare i både Windows och linux Mint på datorn.

Använda mobilen till surfning känns för mig som att kolla vad som händer genom nyckelhål.

Många använder dock mobilen för att surfa idag. Det verkar gå fint att redigera från datorn. Använder Chrome nu. Så det är väl i mobilvyn det är någon bugg då. Fast märkligt nog bara med vissa mobiler.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...