Bhp 179?

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Fick känslan av att detta var lite väl mycket.... :D

Är det nån som bänkat sin hoj över 165bhp bara genom att
byta slipon,filter & PC?
:yoparty

http://www.blocket.se/vi/13024434.htm?ca=11_s

Svart K6'a med endast 400 mil på mätaren. Inga fel eller skador. Säljes som helt orginal eller med Yoshimura Tri-Oval shortyCarbon, K&N-filter, PCIII och TRE-mod. Detta ger 179hk på bakhjulet och nästan 200hk i motorn.
Finns även helt nya, omonterade krashkåpor, racingclipon och gashandtag med kortare utväxling.
Ej tävlingskörd, alltid stått inomhus och inga huliganåkningar. Säljes pga tidsbrist.

Säljes orginal för 99.000:-
Med Yoshi, PCIII och K&N för 109.000:-
Med ovan och krashkåpor, clipon och gashandtag för 115.000:-

Eventuellt byte billig enduro, RSV Mille från -01 eller Ducati 996/999/1098.

Har inga fakta på papper , men enl Bosse Claesson i Bromölla , så hade de bänkat o justerat in en K7:a i somras med slipon , TRE o PC3 o den hade lämnat 180 Bhp på slangen...enligt honom...

Låter lite väl mycket. Det jag stör mig på är dock att alla jävlar envisas med att skriva K6 -06 osv. Varför skriver man ut årsmodellen 2 gånger?:va

3205324 Låter lite väl mycket. Det jag stör mig på är dock att alla jävlar envisas med att skriva K6 -06 osv. Varför skriver man ut årsmodellen 2 gånger?:va
För att folk i allmänhet är korkade. Sådär, nu har vi rett ut den saken. :)

Inga jätteomrimliga siffror alls.
Jag bänkade en Gixer 1000 -07 på Barkarby under stunt och lek träffarna (tror jag, kan ha varit i Lunda/Spånga). Den lämnade 167hk på bakhjulet och sades vara original.

Bra inkörd och bra exemplar:tummenupp

Har inga fakta på papper , men enl Bosse Claesson i Bromölla , så hade de bänkat o justerat in en K7:a i somras med slipon , TRE o PC3 o den hade lämnat 180 Bhp på slangen...enligt honom...

Inte TRE, det finns inte till R1000K7 än och iaf inte då (i somras)

Jag har bänkat min nere på Claessons men jag har helsystem 4-2-1 Yoshi, KN Race och PCIII. Fick ut 181,43 på slangen och 112,79Nm. Vet att en annan med en R1000K7a bänkat sin där åxå med Leo helsystem dubbelpipa, KN, PCIII och ändrad tändning (?) som tydligen fått 186bhp. Skillnaden mot min var att Leo hojen har en något ojämn kurva medans min är jämn å fin utan dippar. Raka spåret mot toppen så att säga... :D

Inga jätteomrimliga siffror alls.
Jag bänkade en Gixer 1000 -07 på Barkarby under stunt och lek träffarna (tror jag, kan ha varit i Lunda/Spånga). Den lämnade 167hk på bakhjulet och sades vara original.

Bra inkörd och bra exemplar:tummenupp

161,33 lämnade min i orginalutförande så det verkar inte orimligt.

Teodor:

En polare till mig som har en R1000K6:a fick ut 172bhp. Korta Yoshislippet, KN, PCIII och trycksatt burk. Bänkad hos MP Racing i Billesholm.

Last edited:
Inte TRE, det finns inte till R1000K7 än och iaf inte då (i somras)

Jag har bänkat min nere på Claessons men jag har helsystem 4-2-1 Yoshi, KN Race och PCIII. Fick ut 181,43 på slangen och 112,79Nm. Vet att en annan med en R1000K7a bänkat sin där åxå med Leo helsystem dubbelpipa, KN, PCIII och ändrad tändning (?) som tydligen fått 186bhp. Skillnaden mot min var att Leo hojen har en något ojämn kurva medans min är jämn å fin utan dippar. Raka spåret mot toppen så att säga... :D

161,33 lämnade min i orginalutförande så det verkar inte orimligt.

En polare till mig som har en R1000K6:a fick ut 172bhp. Korta Yoshislippet, KN, PCIII och trycksatt burk.

Är det med SAE corrected eller med "Din hästar" ?

Låter lite väl mycket. Det jag stör mig på är dock att alla jävlar envisas med att skriva K6 -06 osv. Varför skriver man ut årsmodellen 2 gånger?:va

Blocket frågar först om rubrik på annonsen...

"Suzuki GSX-R 1000 K6"

Sedan frågar Blocket om årsmodell...

"2006"

När annonsen då är klar blir rubriken

"Suzuki GSX-R 1000 K6 -06"

Lägg ut en annons själv och se?

SAE är det.

Tja Bruno, rockat sönder odjuret ännu? :D

Japp, endast maxeffektsläget ändras. Dom andra två är oförändrade.

Jag vet. Men oavsett så ÄR det 181,43 SAE pållar. Vad det är i DIN bryr jag mig inte om. Då hade jag väl letat upp nån som bänkar i DIN om jag ansett det livsviktigt. Tror dom flesta mäter i SAE idag.

Jag är skitnöjd iaf, det enda som räknas.

"Säljes pga tidsbrist.."

Ja, eller bytes mot annan hoj :)

Bara för att....

SAE Net Horsepower
In 1972, American manufacturers phased in SAE net horsepower. This is the standard on which current American ratings are based. This rating is measured at the flywheel, on an engine dyno, but the engine is tested with all accessories installed, including a full exhaust system, all pumps, the alternator, the starter, and emissions controls. Both SAE net and SAE gross horsepower test procedures are documented in Society of Automotive Engineers standard J1349. Because SAE net is so common, this is the standard we will use to compare all others.

SAE Gross Horsepower
This is the old process that American manufacturers used as a guide for rating their cars. It was in place until 1971. SAE gross also measures horsepower at the flywheel, but with no accessories to bog it down. This is the bare engine with nothing but the absolute essentials attached to it; little more than a carb, fuel pump, oil pump, and water pump. Because the test equipment on the engine is not the same as in SAE net, it is impossible to provide a mathematical calculation between SAE net and SAE gross. As a general rule, however, SAE net tends to be approximately 80% of the value of SAE gross. SAE J245 and J1995 define this measurement.

DIN Horsepower
This is a standard, DIN 70020, for measuring horsepower that very closely matches SAE net. The conditions of the test vary slightly, but the required equipment on the engine and the point of measurement (flywheel) remains the same. Because the test conditions are so similar, it is safe to divide DIN horsepower by 1.0139 to arrive at SAE net. This value is so close to equal that for all but the most technical purposes DIN and SAE net are interchangeable.

Brake Horsepower
Often road test magazines will list horsepower as "bhp". This is just another way to talk about SAE net horsepower.

Kilowatts
Kilowatts, or kW, is not a different way of measuring engine power; it's just a different unit of measure. Countries that use kilowatts instead of horsepower typically use a rating system very close to SAE net horsepower (usually DIN). To convert kW to SAE net hp, divide the kW value by 0.7457.

Jag vet. Men oavsett så ÄR det 181,43 SAE pållar. Vad det är i DIN bryr jag mig inte om. Då hade jag väl letat upp nån som bänkar i DIN om jag ansett det livsviktigt. Tror dom flesta mäter i SAE idag.

Jag är skitnöjd iaf, det enda som räknas.

Jag bryr mig inte heller så mkt om antalet hästar, det är ju en fin A/F kurva man vill ha!

Blocket frågar först om rubrik på annonsen...

"Suzuki GSX-R 1000 K6"

Sedan frågar Blocket om årsmodell...

"2006"

När annonsen då är klar blir rubriken

"Suzuki GSX-R 1000 K6 -06"

Lägg ut en annons själv och se?

Aha, skulle iaf aldrig skriva ut årskoden i rubriken, och skulle det bli så skulle den redigeras illa kvickt.:backontop

Aha, skulle iaf aldrig skriva ut årskoden i rubriken, och skulle det bli så skulle den redigeras illa kvickt.:backontop

Då vet vi det nu! Råkar det bli dubbelt med årskod/årsmodell ser man till att plocka bort det med en gång! En del undrar säkert hur man gör det, men det skall farbror Niclas berätta för er...

MAN BORRAR! :D

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...