Kahobe
Guaranteed Carbon Free
Det finns de som påstår att betonggolv är skadliga för batterier.
Jag vill hävda att det är en ren myt.
Kan någon som VET (inget fuckosnack nu!) ge mig en stringent förklaring till varför - varför inte?
---------------
Från annan tråd:
Japp, jonerna i batteriet. Jag kan inte förklara detta men man kan säkert hitta ett bra svar på nätet. Kan leta när jag har tid om det intresserar någon. Men det är enkelt att testa. Köp två st lika bilbatterier, ställ det ena på garage golvet och det andra på en bänk i garaget, ladda upp dom och låt stå över en vinter. Sen ska du se att det som var på golvet är kass och det som var i hyllan är fortfarande helt perfekt. Det räcker att ställa upp batteriet på en 2*4" bräda så klarar det sig
Tyvärr.. en klassisk myt..
Jag har lagrat batterier på betonggolv i 40 år - inga problem.
Men om nu någon skulle ge mig en godtagbar kemi/fysik förklaring så..
Ny tråd kanske?
---------------------
Jag vill hävda att det är en ren myt.
Kan någon som VET (inget fuckosnack nu!) ge mig en stringent förklaring till varför - varför inte?
---------------
Från annan tråd:
Japp, jonerna i batteriet. Jag kan inte förklara detta men man kan säkert hitta ett bra svar på nätet. Kan leta när jag har tid om det intresserar någon. Men det är enkelt att testa. Köp två st lika bilbatterier, ställ det ena på garage golvet och det andra på en bänk i garaget, ladda upp dom och låt stå över en vinter. Sen ska du se att det som var på golvet är kass och det som var i hyllan är fortfarande helt perfekt. Det räcker att ställa upp batteriet på en 2*4" bräda så klarar det sig
Tyvärr.. en klassisk myt..
Jag har lagrat batterier på betonggolv i 40 år - inga problem.
Men om nu någon skulle ge mig en godtagbar kemi/fysik förklaring så..
Ny tråd kanske?
---------------------