Betala hemma?

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Många här som jobbar och fortfarande bor hemma?
Tänkte bara höra vad som är rimligt att betala och om ni gör det, och isåfall hur mycket?

Jag tycker att det är en självklarhet att göra det om man jobbar heltid, ser inget konstigt alls i det. Men vet att många inte delar denna syn.

landen skrev:
Många här som jobbar och fortfarande bor hemma?
Tänkte bara höra vad som är rimligt att betala och om ni gör det, och isåfall hur mycket?

Jag tycker att det är en självklarhet att göra det om man jobbar heltid, ser inget konstigt alls i det. Men vet att många inte delar denna syn.

När jag flyttade hem till föräldrarna 00-01 så betalade jag 2400:- men hade ingen eget rum, men hade tillgång till egen bil.

Jag betalade 1500:-
Men det skall tilläggas att jag inte nytjade deras bilar (hade egen)

Pröjsade 2000:-/mån när jag bodde hemma och jobbade 00-01. Eget rum, gratis användande av 745 (inom rimliga gränser) oftast tvättade kläder, hemlagad mat, och allt annat som finns i en villa

Varför bor man inte kvar hemma :va

Jag har erbjudit mig att betala, svaret jag får är att om jag fortsättr sköta mig så ser de ingen anledning. Antar att det är därför jag hade råd att köpa båge trotts att jag pluggar(sålänge jag pluggar bor jag hemma for free).

*har egen bil(gammal golf-87:a som funkar prima och tar mig från a till b)
*eget rum
*gratis käk osv osv

precis som när jag var 12 bara det att jag har egen gratis bil :)

Så fort jag har börjat jobba heltid vet jag vad jag har att vänta.
Tror jag kommer få pynta runt 2500:-
Ser inga problem i det dock, har man heltidsjobb så är det lika bra att betala för sig.

betalar 2500:- villket jag själv tycker är rimligt med tanke på vad jag får ut i månaden. Sen det här med bilar skulle mamma och pappa aldrig få för sig att ta betalt för utan man tar den bilen det finns bensin i :) bra att man har många bilar i det fallet :D

Fick betala 10% på nettolönen... det halvåret jag bodde hemma och hade jobb... tycker jag är jävligt rimligt... ringde nästan uteslutande från min egen mobil... betalde bil själv och åt oftast ute

Betalade 2500kr. Billigt tycker jag. Mat, tvättade kläder, telefon, bredband, eget rum, tillgång till bil mm :banana

Mina grabbar betalar 3000/mån hemma, allt ingår även matlåda till lunch
dock ingen tillgång till bil.
Konsumentverket ligger på ca 5-6000 i cost/mån

Jag betalade 2000:- / månad. Tvättade själv, och lagade mat när morsan jobbade kväll.

:)

/Annicka

Surprise surprise...

anja skrev:
:rolleyes: vilka snålisar till föräldrar ni verkar ha.

J-a curlingungar...:gnissla

Det verkar som om en hel del folk här kommer att bli svårt chockade när de kommer ut i den hårda världen och får pynta ALLTING själva.. :va

Som förberedelse kan det vara bra att gå in på skatteverkets hemsida och kolla till hur mycket fritt boende, fri bil och fri mat värderas till. Lägg ihop och förvånas...
2500 pix räcker inte ens till momsen på förmånerna..:D

Kahobe skrev:
J-a curlingungar... :gnissla

Jag spelade curling i sex år... :tummenupp

Har aldrig haft något heltidsjobb medans jag har bott hemma så jag har aldrig betalat några större summor till päronen. Bor hemma just nu och arbetar bara ett par timmar per vecka. Har dock fri tillgång till bil (för tillfället en Audi A4 1,9TDi -01) och det mesta annat gratis också.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman