bestykning ktm

stonken

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Vänersborg
Hoj
mini gp20
Tjenare.
Sitter här hemma med en Ktm 625 06a som jag inte kan få att gå riktigt. Har en jävla massa avgassmällar när jag släpper gasen(motorbromsar)
Och när jag kollar stiftet så är det vit. Inte krit vit men inte bra heller.

Har provat Lågfats munstycken ända upp till 52 och högfart upp till 175 och nålen på lite olika ställen samt mixskruven.
Det ända jag har gjort med hojen är att ta bort styrpningarna och den sista böjen bak i ljuddämparna.

Nån som kan ha en aning om vad det kan vara för fel? Ska jag prova ännu större munstycken? tycker inte det borde behövas...

Har för övrigt bara gått 26 mil. Vågar knappt köra nu.
// Stonken
 
Ok strypningarna såsom gnistgaller,trottelstopp samt munstycke & nål?

Har du provat att kör en viss sträcka och gasa fullt samt stänga av hojen för att läsa stiftet, ändra settings och prova igen samma sträcka? Verkar som om du ändrar på väldigt mkt på en gång. Prova gå tillbaka till 165 / 45 / 2 varv ut på luftskruven. Tror clipset ska vara i 4:e hacket på nålen räknat från toppen.

Provkör & läs av stiftet!

Prova sen gå upp till 48 i lågfart samt skruva in luftskruven och skruva ut till ca 1,5 varv.

Provkör & läs av stiftet!

Prova med det innan du byter till t,ex 168 i main!
 
Ok. får ta och börja om från början igen och kanske ta det lite lungnare nu.
Hmm gnistgaller har jag nog inte tagit bort nått. vart sitter det?
 
Ok. får ta och börja om från början igen och kanske ta det lite lungnare nu.
Hmm gnistgaller har jag nog inte tagit bort nått. vart sitter det?

Nja det borde väl sitta på -05/06 också precis vid utblåset ett litet filter som sitter oftast med två svetsloppor men de borde garanterat vara borta på din!
 
Smällarna brukar bero på att den går tunt vid vid avlsag. Mer soppa på lågfart borde funka.
Min erfarenhet av det här är att dom flesta går upp för mycket i munstycken.
Jag hade en 660 -03 med FullAkr, K&N (sommerkitet) annan trim kam mm inställd nogrant på bänk och då hamnade vi på.
165 main 48 låg 5 hacket på nålen.
Rekomendationen av diverse experter va att jag skulle ha typ 190-200 i main men experterna har inte alltid rätt...
Det här har diskuterats en hel del här under åren och jag är inte den enda som kommit fram till detta!
Sommer brukar ha ett par tips om detta i sin tuningdel.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top