Bestyckningstips GSXR 1100 1993

• Thread starter Thread starter BAN
  • Start date Start date

BAN

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2009
Hoj
1993 Suzuki GSX 1100 RW
Hej!
Jag har en GSXR1100 1993 ännu så länge helt original. Jag har kommit över ett Akrapovic helsystem (kolfiber) som jag tänkte sätta på. Inser att idealet är bänkkörning och ombestyckning av förgasarna för att få det hela rätt MEN jag antar att det finns folk här som gått igenom detta och kan komma med bestyckningstipstips dessutom har få verkstäder med bänk tid nu (+ dyrt...). Om man behåller original luftfilter tillsvidare räcker det då med att höja nålarna ett hack eller behöver man inte göra något alls? Med öppnare filter? Vill inte riskera skador pga för mager blandning i något register.

Jag skulle sätta på 4-1 systemet utan att ändra nåt. Öppnar du på luftsidan så behöver du öka lite av allt i gasarna, bänkning rekommenderas...

Någon mer måste det väl vara som satt ett 4-1-system på denna hoj?

Jag har den oljekylda varianten från 1991.
När jag köpte den hade en enklare portning gjorts och monterat ett 4-2-1 Laser Performance.
Den gick lite magert fick jag se.
Byte till KN-filter strax innan bänkning - då gick den knappt alls (för mycket luft).
Nu kommer jag inte ihåg så bra men bestyckningen ökades ganska mycket på huvud och lite på lågfart.
Troligen också nåt nållyft
Har det uppskrivet hemma.
Den bänken sa 126 hk på slagen (ca 145 i motorn).

Back