Bestyckningsfria bolt-on finns de?? (gsxr-02)

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ja är ni med på vad jag menar??

Fick frågan av en kompis som för övrigt var och hämtade en gixxer 1000-02 i veckan (inte alls avis) :huvet

Han skulle vilja ha ett system som låter gott men som han inte behöver ändra några inställningar för.

Jag sa det att du behöver antagligen en PC och bänka efteråt men det kostar förstås pengar och det var just det han inte ville lägga ut.

Om det finns så är vi taxamma för tips på bra bolt-on :Bugar

Nu får jag säkert smisk för att jag inte använde sök fuktionen men det har jag faktiskt gjort men utan några bra resultat

Så...finns det ett bekymmersfritt bolt-on till gsxr 1000-02 som låter bra och inte kräver några inställningar.

alla system är ju öppnare än orginal så då behövs de mer soppa. Går inte o komma runt de!

Men då blir man ju genast förvånad över att det på vissa dämpare står att man inte behöver bestycka om men det verkar variera mellan olika cyklar oxå.
Så kruxet är ju, går det överhuvud taget att undvika utan att riskera att skada motorn?

Om man behöver eller inte går att diskutera, klart att man skall om allt skall vara rätt. Men i de flesta fall så är det inte nödvändigt. Är inte många fall där hojen tar skada av att inte bli om bestyckad efter att man monterat slip on :)

de beror ju på hur mkt öppnare systemet är, öppnare luftfilter? Kolla om motorn går för klent genom o kolla stift eller kolla lambda!

/ Hannes

Om de finns de som påstår att det inte behövs så är det förmodligen lika mkt motstånd i dessa som orginal, o då behövs det inte! :D

HanneZ skrev:
Om de finns de som påstår att det inte behövs så är det förmodligen lika mkt motstånd i dessa som orginal, o då behövs det inte! :D

Det är ett sånt system min kompis är ute efter (om det finns) han säger att effekt finns det nog så att det räcker iaf vill bara ha ett gött sound i hojen.

OCH....han kommer inte att nöja sig med ett svar som...nja det går nog bra.

Han vill liksom ha svart på vitt å säger jag åt han att slänga på ett system ändå så är jag :död sen

Last edited:
Att "bara" installera ett bolt-on gör inte så mycket skillnad att du *måste* mappa om insprutet. Insprutet sköter det själv i viss mån, samt att hojen går ju lite fet från början så....

Såg just att du vill ha "svart på vitt". Well, det enda sättet att få det är att antingen a) köra den i bänk med sond eller b) köra fullgasrepa, slå av och montera ur tändstiften och kontrollera själv.

Freppa skrev:
Såg just att du vill ha "svart på vitt". Well, det enda sättet att få det är att antingen a) köra den i bänk med sond eller b) köra fullgasrepa, slå av och montera ur tändstiften och kontrollera själv.

och det lät ju inte lite drygt????? :hihi

Drygt? Har du något bättre förslag än de två så är jag idel öra. Det är iallafall de enda sätt jag känner till på rak arm för att få reda på om hojen är rätt inställd.

Freppa skrev:
Drygt? Har du något bättre förslag än de två så är jag idel öra. Det är iallafall de enda sätt jag känner till på rak arm för att få reda på om hojen är rätt inställd.

Jag har ett enklare förslag! Bara att köra.... lär visa sig om den går för snålt :lol

Har ett Leo Vinci på min -03 och enligt affären ska det inte behövas med det iaf.. Låter gött oxå!!!!

Där var ett test i en Bike tidning förra året, kommer inte ihog vilket nummer, men kontentan där var att du inte vann så mycket på att "bänka" den...

Beror ju på om du är ute efter max effekt eller det bara är för ljudets skull...

Monterade en Jardin burk på min -01 när den var ny.
Tog den sedan på service till Mc-Xpress i höstas och passade då också på att bänka den samtidigt.
Vi beslöt att inte röra en pinal i insprutningen.
Visst, jag hade kunnat få 0,4hk mer med en mindre fet blandning men hade iaf 149,65 hk och 114 Nm.

Gå på vad leverantören rekomenderar, om denna säger att du borde mappa om insprutningen så är det väl så att du får ut mest av systemet av att göra detta.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP